Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Med tanke på vilka problem starters har haft med att uttala Eslöv, hur kommer det då att gå med Jönköping

Intressant att studera nationaliteterna på Korn Ferry spelare.

156 startande, 126 var amerikaner eller kanadicker.

Så här firar man i PGA:
image
https://twitter.com/NUCLRGOLF/status/1784731952924275032
Noterar att någon försöker ge Rory den Irländska flaggan - något som han som Nordirländare inte vill ta emot…

Medan LIV kör en dålig efterapning av F1:
image
https://twitter.com/NUCLRGOLF/status/1784537810050986312

… from SMOW-LAND!

Funkar bra.

Ti-Wi!?

Egon

1 gillning

Eslöv har sin speciella förklaring. Attack-skånska. Inte hans fel. Utan den chock då folk man bara hört prata engelska och sen plötsligt pratar sin lokala dialekt. He caught me unawares. Hans engelska är ju alldeles utmärkt och artikulerad.

Ang uttal, Lagergren i holland eller frankrike.

Han spelar ju för Irland i OS så så känsligt är det nog inte

My bad, det hade jag glömt :face_in_clouds:

Skäggmanslaget har börjat bra igen. Dantorp brukar börja lite lugnt på torsdan. Man kan fundera på vilka man tror kommer lyckas om de kommer till USA nästa år.

Blixt har kämpat på länge på olika tourer nu, får se om han kan klara en cut. Vore kul, gillar den gladlynte värmlänningen. Får mig att minnas åren man bodde i Karlstad. Folk ÄR trevliga där, eller var åtminstone. Gick man på gymmet eller friskis hälsade folk glatt och ibland bjöds det spontant på öl i bastun.

Kunde kika lite nu efter jobbet, jo de har spelat den där banan förut, då det har spelats i Kina. Inget för Pinehurstälskare, men jag gillar den där banan. Möe vatten.

Söderberg igen. Kul att ha lirat med honom.

Såg att han leder nåt som kallas ”Asian Swing”. Tar han hem den får han 200 000 dollar och en plats i PGA Championship.

Försökte kolla, han måste väl då vara i stort sett klar för PGA Champs antar jag, Apibarnrat ligger hyfsat till också men antar att Söderberg måste råka ut för ett rejält ras.

Söderberg slutade 3a i Volvo Open efter att ha slagit åt skogen på sista hålet.
Men vinner ändå Asian Swing: Race to Dubai Rankings - DP World Tour;

Söderberg får vi väl kalla “Kålle” då han är göteborgare ? :blush:

1 gillning

Sluta mmobba mig. Jag har förklarat tydligt varför dialektchocken skapade Eslöv. Förresten var det rätt vanligt med att kalla politiker och idrottsmän efter hemorten förr. Pålsboda, Kälarne… och Eslöv ligger bra i munnen. Lite som Ersmo i Stacken(inneromanen nu)

Söderberg, riktigt plågsamt.

Två sämre sistarundor av Söderberg och Broberg. Hoppas Alex kan lyckas bättre med sin!

Stenson och Majesticks har det tungt på LIV men Alex ser ut att gå mot en top-3 på PGA.

Att Kohles precis drog i den där på 17 gör att man inte riktigt vågar tro på en Norén-seger. Men hoppet är det sista som överger en

Haha men du måste skämta med mig, han missar den där… Bra nerver Norén

Kohles chipp-teknik på 18 :face_in_clouds: Läget var inte fantastiskt men det såg ut som en 15-handicappare chippade

Inte i sitl med Van Dammes kollaps, men den är åtminstone i paritet med Danny Willetts treputt från 1 meter för att förlora till Max Homa hösten 2022