Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Vad enkelt det lät…

Inte samma flyt idag.
Märks på puttningen att det inte är pga-eliten med några undantag som spelar.
Tror Lowry/McIlroy tar hem det.
Fishburn/Blair som lett lätt länge har inte tillräcklig klass för att hålla ut till seger.

Blair ser lite skakig ut men MacLowry bränner ju en del skapliga birdiechanser. En spännande avslutning ser det i alla fall ut att bli.

Inte ofta man ser McIlroy duffa ett slag på fw som han gjorde på hål 12 :flushed:

Men så rullar en :bird: i för McLowry och nu blir det intressant att se vad Fishburn/Blair kan göra.
Kanske Brehm/Hubbard också kan blanda sig i tätstriden?

Nu har nog Blair/Fishburn fipplat bort sig på 17

1 gillning

Återstår att se om McLowry och/eller Brehm/Hubbard kan ordna birdie på 72:a då.

1 gillning

Totalhaveri är nog närmare sanningen

Ja, nerverna tog nog ut sin rätt.
Blair har ju varit ostadig hela rundan medan Fishburn varit rätt säker.

Brehm/Hubbard verkar också rätt nerviga på 18

List/Norlander gjorde också DB på 17 :confused:

Playoff coming up

1 gillning

Ett och ett halvt rätt än så länge :blush:

Blir förvånad om inte McLowry tar hem detta.

Rutin och klass vinner.
Riktigt darrigt spel av Ramey/Trainer och avslutande putten var ju bara så dåligt slagen.

En dag på jobbet för McLowry

Widing to hem segern på Korn Ferry. I och med detta är tourkortet på PGA touren för 2025 med största sannolikhet fixat. I poängsystemet de har på Korn Ferry Tour toppar Widing överlägset på 1261 poäng, det hade räckt till 9:e plats i förra säsongens slutlista.

Såvitt jag förstått är poängfördelningen densamma som föregående säsong och därmed torde det vara klart. Han kan nog sopa hem en tredje vinst och då har han väl kortet direkt ?

1 gillning

Så har jag också tänkt, så måste det vara, kortet måste vara klart. Sen att han kan få en “battlefield promotion” med en tredje seger skulle ju vara en bonus, så han har ju fortfarande att spela för (förutom att det är rätt skapliga pengar även i KFT förstås)

Gillar ni pratar om vad Ludde behöver göra.för att bli världsetta när han så här långt vunnit en dussintävling på pga :joy: den svenska optimismen …

1 gillning

Hur dum tror ni den här killen känner sig?

Det värsta är att jag kunde gjort samma grej på ren reflex. :scream:

1 gillning

443 000$ har Widing dragit in hittills den här säsongen.

Borde vi inte börja benämna honom som Jönköping ?

3 gillningar

Jön-köp-ing…
Es-löv…
Nä, en stavelse för mycket i Jönköping för att det ska låta bra.
Kunde han inte växt upp i Lund, Halmstad eller Gävle?

Jag hade nog stoppat bollen i fickan och snabbt gått därifrån :smiley:

1 gillning