Medlemsavgifter 2025

54 hål? 18+18+9=45 eller har jag missat något? Den dagen jag utökar till dubbla medlemsskap kan nsgk vara aktuellt

Matte är svårt! :grin:

1 gillning

Kanske en sidodiskussion men banans öppning är redan bestämd i budgeten. 2 pers på banan har helår och resten är säsongsanställda. Det räknas frenetiskt på lönekostnad för att få det att gå ihop. Vi medlemmar vill ha en ok bana avs. finish men om början o slut ger sämre finish så gör det inget alls.

På Ljungbyhed var det klippt o vältat i helgen som gick. Bra greener för årstiden. Denna vecka är det minus på natten och lite snömodd = inte öppen.

Om en klubbledning och banansvarig hade tänkt på medlemmarnas bästa så hade de öppnat så fort det går med ett befintligt skick… men de vill helt enkelt inte. Runt 00-10 hade vi en egen 9hålsslinga som var öppen året runt med ”sommargreener”. Det var service det! Vem fan brydde dig om att det rullade lite hipp som happ. På sommaren var de greenerna minst lika bra som 18hålarens.

Egon

1 gillning

du borde ha tecknat dig ganska tidigt?

Jag är definitivt ingen banskötare, men att en tidig öppning skulle förstöra en växande bana ser jag som i princip uteslutet.
Däremot finns det ju såklart saker man kan göra för att inte göra mer åverkan än nödvändigt, typ reglera med spelförbud när frosten slår till såklart, mattor på korthålens tees.
Ja det finns säkert massor.

Att det är golfbilsförbud, varför då, hur mycket förstör en golfbil? Såvida man kör på ett “bra” sätt och INTE där det är vatten, lera eller andra uppenbara skador?

Och där har du själv angivit orsaken till förbud.

1 gillning

Med unlimited play all stor osv. på golfstar och 5000:- i friskvårdsbidrag hamnar jag på knappt en krona per slag. Blir jag bättre blir det dyrare.

2 gillningar

Nope, gissar någon drive för att behålla medlemmar i övergången till golfstar.

Fast, det är ju inte sällan som det går att köra där det inte är kasst underlag.
Jag har kamrater som inte kan spela utan bil, deras säsong blir ju mycket kortare, men banorna skulle med lite golfbilsvett klara bilkörning.

Ja. Eftersom alla inte kör som de borde så behövs förbud.

2 gillningar

Ahh, jag är så fokuserad på att man vill ha “unlimited”.
Ditt pris inkluderar nog inte “unlimited”?
Play All Small - GolfStar Sverige
Du har nog 5 rundor inkluderade på sk “prime-time”. ( Lördagar, Söndagar och röda dagar mellan kl. 08.00 och 14.00)

Den kollektiva bestraffningen…

Det räcker ju med att en golbilsförare kör som idiot för att förstöra banan.

1 gillning

Check på den. Flera banor i närområdet har ju öppet hela året och skillnaden i skick mot andra banor när gräset börjat växa är obefintligt.

Nuförtiden har flera slagmatta på fw under off-season, men det är inget som påverkar det faktiska skicket under säsongen utan mer ett sätt att ha banan rimligt fin även på vintern eftersom det annars blir så fula märken.

2 gillningar

Inkluderar Unlimited :). Fast erkänner vet egentligen inte mer exakt hur det fungerar i praktiken med de olika nivåerna.
Spelar sällan helger.

1 gillning

Ahh, bra!

Unlimited innebär att du inte har några begränsningar gällande prime time tiderna. Har man INTE unlimited så har man bara ett antal tider att tillgå under sk prime time tiderna.

I år får jag bli “frisk” i lungorna (har nyligen fått diagnosen kronisk lunginflammation och har just påbörjat min andra kortisonkur på kort tid) så jag kan utnyttja årsavgifterna:
Golfstar play all small 6 500:-
Wasa 2 000:-
Åda 8 050:- (inkl. bagskåp)

2 gillningar

Jag har haft otaliga lunginflammationer, det är ju fanimig ingen picknick, men att ha KRONISK, jösses…
Lycka till!

Tack. Det blir kortison i några månader, sedan ny DT och beroende på resultat ska man se om man kan ersätta kortisonet med annat (troligen någon form av cytostatika).

Är det något genetiskt eller är det överbelastning vid pågående sjukdom som orsakat det hela?

Egon