Medlemsavgifter 2025

Billigt med tanke på utbudet. Hur många medlemmar?

Egon

Mer pengar och bättre tillgänglighet. Och nöjdare medlemmar.

1 gillning

För billigt. 2400 aktiva. 700 passiva. 2100 i kö.

1 gillning

Efter några år av ganska kraftiga avgiftshöjningar på Vallda nöjer man sig i år med några hundralappar i höjning, och årsvagiften för 2025 är 11 500 kr.

En i flera avseenden spännande säsong att se fram emot. Ny VD på plats och till det stor spänning kring banans skick. Efter ett par säsonger med ett skick varken spelare eller personal varit nöjda med har man sjösatt ett “recept” för att höja kvaliten på gräsytorna. Det blir intressant att följa hur det utvecklas. Alternativt vad som händer om man inte lyckas skruva upp finishen till förväntad nivå.

2 gillningar

Golfstar:
12995 om man vill kunna spela som mest med tre samtidiga bokningar.
11495 motsvarande men med 2 tider.

Hmm… Jag gav 8495 för “Play All Medium”

Då beställde du innan något visst datum i senhöstas gissar jag? Kampanj att få behålla 2024 års avgift.

Japp, jag kastade mig på Köpknappen

1 gillning

För 2025: 5450:-
Gäller för 27 hålsbana, öppen cirka 1/6 - 10/10 (så fyra månader), tre samtidiga bokningar.
Blir ju motsvarande 11 kkr för mars-Oktober eller 16.5 kkr för året runt-spel. Iofs ökar kostnaderna knappast linjärt med öppettid, så rabattera lite för längre öppetthållande.

Säg 9-11 kkr för åtta månader och 13-16 kkr för året runt, så har vi ett grovt skissat jämförelsetal.

Dito…

1 gillning

Vad menar du, skulle ni betala mer om banan öppnade en månad tidigare och stängde senare? Eller tänker du kostnad per månad?
Det kanske är därför golfstar senaste säsongerna har rekordtidiga öppningar av banor :wink:
Eller så har de fattat relationen öppet vs möjliga gäster och att den påverkan knappast påverkar den fortsatta säsongens bankvalitét.

Givetvis en kostnad per månad som en sorts jämförelse. Annars är det ju äpplen och päron. En bana som har öppet 12 månader per år kan såklart ta klart mer betalt än en som har öppet fyra månader om året. Driftkostnaderna ökar ju också, så de “måste” ju också ta mer betalt.

1 gillning

Då pratar vi om roughly 1642 sek/månad på mitt medlemsskap.

Cirka 1400/mån för mig.

1 gillning

Under tusenlappen för mig

För billigt! :wink:

1 gillning

Året runt-bana vet du

1 gillning

Man skall nog undvika att räkna in kostnaderna för cirka två Spanienveckor per år. Även om man bara tycker halva kostnaden är golf så blir det en fet höjning av månadskostnaden till ungefär 6.5 kkr per spelmånad (när man bara har fyra mån på hemmplan).
Samma resor blir alltså billigare ju längre hemmaklubben har öppet!! :joy:

54 hål, tillkommer spelrätt som jag köpte för 1500:- men som finns via klubben för 2500:-

Small 6995? Någon rabatt inkluderad.