Från ca 7500 till 8300 varav 450 kr man kan få tillbaka genom städ och köp i shop/restaurang dvs en ökning med 800kr eller ca 5 kr/runda för min del. Fortfarande väldigt prisvärt för 54 hål.
Djursholm 12 600 inklusive vagngarage med el.
Typ 15?
Idag kom faktiskt meddelandet från klubb/styrelse att avgiften höjs med 500:- i år.
Egentligen inget konstigt men motivationen är det. Den ska nämligen oavkortat gå till banan.
Wtf…ucking hell!
Det var något av det lamaste jag hört.
En 18håls anläggning kostar minst 5-6milj. att driva runt och då pratar vi skötsel dvs. material och löner till de som sköter banan.
Visst några fastigheter finns ju, under miljonen för kanslibemanning o tränare och sen lite underhåll.
Alltså… wtf. 80-90% ska gå till banan och då ska man fanimej inte luras med att man höjer för att 7% oavkortat ska gå dit.
Wankers!
Egon
Nu har jag inte testat er puttbana, även om jag tror att den är lite roligare än en vanlig puttinggreen, och fri range är inte fy skam med tanke på förutsättningarna.
Jag tycker iofs mattorna hade kunnat vara bättre för dom är lite väl fluffiga så att klubban hugger fast emellanåt.
Fast ProV1 och nästintill riktiga greener att slå emot gör stor skillnad jämfört med hårda plastbollar och en flagga nedstoppad i hård lerjord.
En större gräsrange hade lyft det hela, nu finns det bara 4-5 platser på gräs reserverat för medlemmar.
Satt just och drömde om säsongstart söderut och The National är ett riktigt bra alternativ med den fina rangen (inkl väderskydden) och de andra träningsområdena.
Absolut, och om man lirar en del så förvinner de 15 tiderna inom primetime ganska fort.
Och jag betalade enligt förra årets taxa, men det är nog sista gången eventuellt.
Inte fan betalar jag 12500 för golfstar för att kunna spela så mkt och på vilka tider jag vill.
Då finns det faktiskt andra attraktiva alternativ.
Själv har jag planen lagd för att lämna arbetslivet till nästa vår (när banorna öppnar) och då blir det mycket mera spel på vardagar så då kanske prime tiderna räcker.
(vad jag ska göra när banorna stänger igen återstår att se…)
Då får du åka i en riktning där banorna är öppna
Jag föreslog det för frugan men det föll inte i så god jord…
What!
Hon går inte i pension nästa år…
Ahh, ja då är det ju ett fullgott argument såklart, om man inte kan jobba på distans
Pyntade in på unlimited small golfstar stannum iofs med rätt fet rabbat, dock hur många golfstar banor finnes det i närområdet utöver Stannum…
Ingen skulle jag påstå.
Ålands GK: €795,- + €75,- för ett litet bagskåp i nedre plan.
8550 för vardagsmedlem på Stockholms GK. Hoppas kunna uppgradera till fullvärdig nästa säsong. Vardagsmedlemskap är djävulens påfund men det var vad som erbjöds efter ett par år i kö.
Ser ut att bli cirka 10% höjning 2025. Tror inte avgiften höjdes 2024 eller 2023.
Avgiften bestämdes förra årsmötet för 2025 och blev 9500 för senior i Tylösand. Förslag till 2026 är 9900.
Föslag: 20,000 per år, 2,000 per greenfee på norra och 1200 på nya banan. Om folk går ut sänker man medlemsantalet till minst 75% av nuvarande löpande.
- Betala vad den är värd
- Frigör tider till medlemmar
- Troligtvis mer pengar i kassan.