Varbergs GK, höjde från 8400 till 8600 (36 hål). Inkl Städavgift, spelrätt tillkommer (man kan vara medlem ett år till en högre avgift om man inte innehar en spelrätt).
Betalade 10500 för fullt medlemskap i Halmstad Golfklubb inkl. extra stort underskåp. Plus frugans medlemskap och underskåp, 1700 per grabb för passivt medlemskap. Och en rejäl sudd för yngste grabbens övergångsavgift från junior till senior. Tungt.
Jag är kvar på The National även i år…
Förra året fick jag betala 14.500:- och i år ville dom ha 17.950:-, sen tillkommer skåpavgift på 900:- så totalt 18.850:-.
Hade inte för en chans i världen fått mina föräldrar att betala mina sportavgifter efter 18 års ålder Ska strax pynta in Ljunghusens avgift för övergången till fullvärdig senior, men det är bara att bita i det sura äpplet.
Golfstar: 9500 sek/ år, med BEGRÄNSNINGAR!!! till 15 rundor på Prime Time.
Prime time är lördag, söndag och röda dagar mellan kl 8-14.
och inte sällan är det dessa tider som man spelar stora delar av rundorna, iallafall vår och höst.
Vill man kunna spela hur mkt som helst alla tider på dygnet, 12500 sek.
Bro Hof höjde från 23 till 26.000kr. Två 18-hållare, en puttbana som vi gillar skarpt, gym och fri range. Det sista är värt mycket för mig. Vi kör på ett år till.
Får väl väcka liv i @Egon 's gamla tanke om att rabatter är jävulskap. Det ställer bara till för oss som t.ex gillar att spela eftermiddag. Och vaför skall det vara billigare att spela kl 14 än kl 12. Jag förstår “sweetspot”-tänket. Begränsa hellre antal samtidga bokningar så fru larsson inte kan hugga alla prime-tider på en gång.