Major: US Masters 2024

Nu finns timme för timme väderprognos fram till Torsdag kl 16.00 lokal tid.
Prognoser för 2 dygn framåt brukar var hyggligt säkra.

Det ser inget vidare ut, regn från midnatt fram till 15.00. Stor risk för åska mellan 08.00 och 13.00
25mm regn beräknas ramla ned, blir det någon Masters-golf på Torsdag ?

Solen går ned 19.56, går väl att spela 15-20 minuter efter solnedgång.

Snark, sällan… :zzz:

Ett av mina bästa Masters-minnen (inte bara för att jag bettat på honom) och en fantastisk bild.

Såg de här i klubbhuset på Royal Melbourne.

Jon och hans två bröder… vi har våra rödskägg.
Vanliga övningen känna igen och namnge, klarade inte herrarna ovanför och under valrossen, inte heller herrn mellan Player och Crenshaw, klarade övriga. Nu börjar man ju bli så gammal att man minns de flestas segrar…

3 gillningar

Jag får fortfarande gåshud och blir lite rörd när jag tänker på den händelsen.

1 gillning

Var tvungen att kolla banrekord, 63. Ingen har nått det på 2000-talet tydligen. Amatörrekord 66 satt av Venturi 1956

Jämförelser är vanskliga. Banan ändras ju lite då och då. Tag 13:e som exempel. Det blev för lätt att spela som par4. Vips så flyttade tee upp i skogen.

1 gillning

Syjuntan håller på att märka ord.
Som par 5 ska det väl stå !!??

Nu är väderprognosen något ändrad, regnet skall börja och sluta lite tidigare. Möjlig första start klockan 13 ?

Hur mycket regn tål banan ? Just nu beräknas det falla 27mm.

Bästa prognossidan. :slight_smile:

Radarfunktionen är magnifik.

Nja, tror inte en tysk sida är bäst för prognoser för USA. De använder nog generella algoritmer utan att ta hänsyn till lokala omständigheter.

3-timmars prognos är också lite för dålig upplösning enligt mig, timme för timme bör det vara.

Men man vet ju aldrig vilken prognos som är bäst.

Historiskt sett har jag tyckt att weather.com gett bäst prognos för just US Masters.

Nu visar i och för sig (donner)wetteronline.de samma sak som weather.com, runt lunch imorgon upphör ovädret kring Augusta.

Det är ju timme för timme. Och för dagen kan du få 5-15 minuter.

Jag tror han menar just spelas som par 4.
Minns jag rätt så slog väl Bubba en fade runt där och stod med en wedge in på andra slaget för ett antal år sedan.

Det har ju aldrig varit par 4, det har alltid varit par 5. StoraNorrland får väl förklara hur han tänkte.

Jo, hittade timme för timme nu, det var ett icke-intuitivt gränssnitt, men just detta kan ju bero på hur man tycker att det skall vara. Om man inte hittar rätt första gången man är på en sida kan det ju både bero på konstruktörens uppfattning om vad som är viktigt och synligt direkt och användarens motsvarande uppfattning. Jag klickade tydligen på något man inte borde klicka på. Strunt samma, nu ska vi diskutera den kommande tävlingen.

Spela SOM par4. :wink:
Längre = svårare att spela SOM ett par 4.
Dvs två slag istf tre för att lägga bollen på green.

Mitt ordval i inlägget var inte det bästa, det medger jag.

1 gillning

Testade lite till. VPN klient installerad på Chromecast gen 4 med Google TV ansluten till US så går det att se via webben med browser i Chromecasten. Masters appen tycker inte att den funkar på denna enhet. Par 3 tävling just nu.

Här skulle man varit med.

1 gillning