Major: US Masters 2024

2024-04-10T22:00:00Z

Purse: $18,000,000

Snart börjar 2024!

1 gillning

Härligt. Då blir det ju något som liknar ett startfält där “de bästa” är med.

1 gillning

Ganska stark markering av Masters. Dom ger väl typ aldrig invites?

Sen kan man ju se det ur en komersiell synvinkel också. Golfen har ju ett vikande TV intresse i USA. Genom att bjuda in en sydamerikan och en japanesare ökar ju intresset i dessa världsdelar.

2 gillningar

Eh … de ger ju alltid invites. Hela tävlingen är en invitational - förvisso med riktlinjer, men de bjuder in vilka de vill.

Vilka har dom bjudit in de senaste 10 åren?

Alla deltagare varje år.

2 gillningar

Du förstod vad jag menade. Svara nu.

Klockren analys. Givetvis är det så de tänkt. Mer $ i börsen blir det, för Masters också.

Förra året var det Kazuki Higa och Gordon Sargent
Om jag googlat rätt.
Det brukar vara några internationella spelare ” för att bredda sporten”
Så årets inviter är business as usual

3 gillningar

Har Hooch nån status som gör honom eligible utan specialinbjudan? Han behöver ju i och för sig dunkadunka för att spela bra som det verkar.

Jag behöver väl inte googla åt dig? Hela tävlingen är en Invitational med svagt fält och ingen har en garanterad plats (även om man har traditioner). Även de tidigare vinnarna får vänta på sin inbjudan.

/Edit: JG76 googlade åt dig. Varsågod.

Känns som joqqe niemann snackade sig till platsen vid sin segerintervju på liknande sätt som Arja Saijonmaa eller vad hon heter lipade till sig en plats i så mycket bättre.

Edit: Arja lyckades dock inte, verkar det som. Minnet sviker.


(49 idag)

Blir som vanligt, siktar in mig på de 2 sista dagarna, somnar i soffan och skummar resultaten i efterhand.
Dock enda golftävlingen som har visst intresse för min del.

2 gillningar

Brukar lyckas hålla mig vaken på söndan… men inte varje år. Ser det ut att bli ospännande lägger jag mig.

Nieman spelade till sig platsen.

1 gillning

Alltid intressant med alla som inte är intresserade men ändå måste gå in och kommentera just det: hur lite de kommer att kolla, att de garanterat kommer somna under sändningen osv. Lite som när Apple släpper en ny telefon och alla Android-fans känner sig tvungna att fylla trådarna med hur dålig iPhone är.

2 gillningar