Vilken VPN-klient?
ExpressVPN. Finns gratis alternativ med men har kört med denna länge, bekvämt med samma på alla plattformar.
Finns med en månads provperiod, det täcker Masters.
Då kan vi räkna bort Rickie Fowler som vinnare av årets Masters eftersom han vann dagens par-3 tävling.
Ingen som vunnit par-3 tävlingen har sedan vunnit Masters samma år.
Det finns några man håller på lite extra. Hade Tom Kim, Rickie Fowler eller Christo Lamprecht varit i toppen sista 9 på söndag så hade jag tyckt det varit väldigt kul.
Weather.com, åskan och det värsta regnandet över vid lunch men 10 m/s och uppåt hela em. Spelar de i det?
Det enda problemet med hård byig vind är om bollarna börjar rulla när det kommer byar. 10 m/s stadig vind är inga problem, när det kommer byar med uppåt 20 m/s, då börjar det rulla.
40 mph har någon gång nämnts som inofficiell gräns (om jag kommer ihåg rätt), det är 17,88 m/s.
Bubba Watsons dotter Dakota - blivande LPGA-spelare
https://twitter.com/TheMasters/status/1778161019136737431?t=eWeRATqPFbbaZukMKx4zIA
Coolt!
(Sen att amerikanska förnamn, framför allt de kvinnliga totalt har urartat, i kvinnornas fall i allt annat än feminina namn är en annan sak. De flesta verkar heta efternamn i förnamn. Men delstat går tydligen också bra. Snart tas det väl efter här och man får en son- eller dotterdotter som heter Norrbotten eller Sjöberg i förnamn…)
I sverige blev det inte riktigt lika populärt med Norrbotten Svensson.
Sjuk rull på de där greenerna!
Ja, nästan snabbare än parkettgolvet här hemma
Senarelagd start annonserad:
“The first round will not begin before 9 a.m.”

Coolt!
(Sen att amerikanska förnamn, framför allt de kvinnliga totalt har urartat, i kvinnornas fall i allt annat än feminina namn är en annan sak. De flesta verkar heta efternamn i förnamn. Men delstat går tydligen också bra. Snart tas det väl efter här och man får en son- eller dotterdotter som heter Norrbotten eller Sjöberg i förnamn…)
Men va fan… otur när du tänkte?
Ändra ditt inlägg till att handla om en indianstam, eller ett ord från ett ”native american språk”. Delstaten är ju uppkallad efter dessa!!
Jag behövde inte ens googla för att veta det…
Eller… börja reta dig på att t.ex mina barn heter som något du kanske dragit nån gång… och en gata i Spanien.
Egon
Jag har alltid tur då jag tänker. Och ibland kör jag en kejsarens nya. Taylor Swift ~= Berggren Nilsson.
Men de är på väg ut, efternamnförnamnen. Topp 10 nu är rejäla tjejnamn där de flesta slutar på a. Om det gör mig till ett chauvinistsvin so be it. Harper är nera på elfte. Luna är på 10:e. Måsta vara mammor som läste Harry som småflickor.
Detta om detta. Tillbaka till masters. 9 verkar vääldigt optimistiskt.
Vore guld om det fanns lite på youtube från den rundan

Detta om detta. Tillbaka till masters. 9 verkar vääldigt optimistiskt.
10:30 lokal tid verkar man ha spikat nu - då går första bollen ut enligt “Tee times” på masters.com
Tiger går ut 15:54 (21:54 svensk tid) och Åberg 16:18 (22:18)
Lycka för SVT som nu får visa Tiger, Åberg och (haha) Harman från start.