Major: US Masters 2024

I det liv jag hoppas på om några år.

Inte om klockan ringer 03:20 i morgon bitti :sleeping:

Senaste väderprognosen:

Torsdag: Busväder
Fredag: Soligt, en hel del vind.
Lördag, Söndag: Fint väder, bara max en klubbas vind.

Installerade Masters appen idag och då såg jag detta:

Ah, “Live Now” - så klickade och förväntade mig få se lite live bilder - men icke:

Det ska ju inte vara slut ännu ? Sky Sports sänder ju nu…
Men det finns en liten kalender över vad som ska sändas i appen och som jag klickade på och fick då upp detta:

“US Only” står det - skulle dom inte öppna upp för Sverige också ? Men, Ok, det kanske bara var Featured Groups och Holes under själva spelet som dom skulle öppna upp, så gick vidare i kalendern till 11/4 - men här står det också “US Only” :flushed:

Det verkar alltså som att det som sänds i appen och masters.com endast kommer att gå att se i USA - har dom dragit tillbaka att Sverige skulle få se det fritt efter att Viaplay köpte rättigheterna ?
Har vi alltså blivit blåsta på konfekten ??? :rage:

Vafan, kolla rangen på måndagen? Det är dedikation det.

Hoppas på att det som ligger under Torsdagen+ skall komma iaf.

1 gillning

Utan VPN till US
image
Med VPN till US
image

1 gillning

Just nu visar dom Phil slå på rangen. Jo, visst totalt ointressant kanske - men ville ju testa att det funkar via web och app - vilket det inte gör. Men vi får väl hoppas det blir som dom lovat på torsdag

Jepp, precis som jag misstänkte :rage:

Svensk Golf har uppdaterats sin artikel Så ser du The Masters – tv-tider och kanaler | Svensk Golf

Och - precis som jag befarade:

Eftersom SVT enbart köpte sändningsrättigheterna för huvudsändningen så fanns det ingen som skulle sända extrafeederna: On The Range, Holes 4, 5 and 6, Amen Corner, Featured Groups och Holes 15 and 16.

Dessa skulle därför, enligt mejl från Augusta National Golf Clubs kommunikationsavdelning till Svensk Golf, göras tillgängliga i Sverige utan restriktioner via masters.com och i appen Masters 2024.
I och med att Viaplay säkrat rättigheterna så kommer de dock inte finnas tillgängliga på masters.com eller i appen Masters 2024 för svenska användare.

Så var det med det…dj-la Viaplay som alltid gör fel och förstör får oss tittare :rage:

2 gillningar

Snacka om björntjänst.
Här skulle de få lite cred, men det blev tvärtom

2 gillningar

Lite cirkus med det där.

Väderprognosen i princip oförändrad, risken för busväder på Torsdagen har dock ökat, nu är risk-för-regn-prognosen 86%.

Ikväll finns hyggligt tillförlitlig 48-timmars prognos som täcker Torsdagen.

Blir tungt för Tiger. Banan är ju ganska backig

Åberg har tydligen ett svullet knä…
I Svensk Golf nämns det i förbifarten och att han står över par-3 tävlingen pga av detta:

I Aftonbladet gör man däremot en hel artikel om det:

Starttiderna klara. Åberg går ut näst sist 19:48 svensk tid med Spieth och Theegala på torsdag.
https://www.masters.com/en_US/players/pairings/index.html

Väldigt utspritt, ont om riktigt bra/roliga bollar.
Dustin och Morikawa i samma boll kan ju bli hur bra eller dåligt som helst dock.

Featured Groups första rundan:

• 10:30 a.m. | Jon Rahm, Matt Fitzpatrick, Nick Dunlap
  • 10:54 a.m. | Wyndham Clark, Viktor Hovland, Cameron Smith
  • 1:24 p.m. | Tiger Woods, Jason Day, Max Homa
  • 2:00 p.m. | Dustin Johnson, Collin Morikawa, Tommy Fleetwood
1 gillning

Tack Viaplay för att vi inte får se detta i Sverige - sänds just nu på masters.com
Eller jo - förhoppningsvis läggs intervjun upp så man kan se den i efterhand. Intervjuerna med bl a Rahm och Tiger finns tillgängliga får oss i Sverige här:
https://www.masters.com/en_US/videos/index.html

image

1 gillning

Ett av mina bästa mastersminnen. Inte bara vinner en favoritspelare men det är bara så snyggt och otvingat.

6 gillningar