I det liv jag hoppas på om några år.
Inte om klockan ringer 03:20 i morgon bitti
Senaste väderprognosen:
Torsdag: Busväder
Fredag: Soligt, en hel del vind.
Lördag, Söndag: Fint väder, bara max en klubbas vind.
Installerade Masters appen idag och då såg jag detta:
Ah, “Live Now” - så klickade och förväntade mig få se lite live bilder - men icke:
Det ska ju inte vara slut ännu ? Sky Sports sänder ju nu…
Men det finns en liten kalender över vad som ska sändas i appen och som jag klickade på och fick då upp detta:
“US Only” står det - skulle dom inte öppna upp för Sverige också ? Men, Ok, det kanske bara var Featured Groups och Holes under själva spelet som dom skulle öppna upp, så gick vidare i kalendern till 11/4 - men här står det också “US Only”
Det verkar alltså som att det som sänds i appen och masters.com endast kommer att gå att se i USA - har dom dragit tillbaka att Sverige skulle få se det fritt efter att Viaplay köpte rättigheterna ?
Har vi alltså blivit blåsta på konfekten ???
Vafan, kolla rangen på måndagen? Det är dedikation det.
Hoppas på att det som ligger under Torsdagen+ skall komma iaf.
Utan VPN till US
Med VPN till US
Just nu visar dom Phil slå på rangen. Jo, visst totalt ointressant kanske - men ville ju testa att det funkar via web och app - vilket det inte gör. Men vi får väl hoppas det blir som dom lovat på torsdag
Jepp, precis som jag misstänkte
Svensk Golf har uppdaterats sin artikel Så ser du The Masters – tv-tider och kanaler | Svensk Golf
Och - precis som jag befarade:
Eftersom SVT enbart köpte sändningsrättigheterna för huvudsändningen så fanns det ingen som skulle sända extrafeederna: On The Range, Holes 4, 5 and 6, Amen Corner, Featured Groups och Holes 15 and 16.
Dessa skulle därför, enligt mejl från Augusta National Golf Clubs kommunikationsavdelning till Svensk Golf, göras tillgängliga i Sverige utan restriktioner via masters.com och i appen Masters 2024.
I och med att Viaplay säkrat rättigheterna så kommer de dock inte finnas tillgängliga på masters.com eller i appen Masters 2024 för svenska användare.
Så var det med det…dj-la Viaplay som alltid gör fel och förstör får oss tittare
Snacka om björntjänst.
Här skulle de få lite cred, men det blev tvärtom
Lite cirkus med det där.
Väderprognosen i princip oförändrad, risken för busväder på Torsdagen har dock ökat, nu är risk-för-regn-prognosen 86%.
Ikväll finns hyggligt tillförlitlig 48-timmars prognos som täcker Torsdagen.
Blir tungt för Tiger. Banan är ju ganska backig
Åberg har tydligen ett svullet knä…
I Svensk Golf nämns det i förbifarten och att han står över par-3 tävlingen pga av detta:
I Aftonbladet gör man däremot en hel artikel om det:
Starttiderna klara. Åberg går ut näst sist 19:48 svensk tid med Spieth och Theegala på torsdag.
https://www.masters.com/en_US/players/pairings/index.html
Väldigt utspritt, ont om riktigt bra/roliga bollar.
Dustin och Morikawa i samma boll kan ju bli hur bra eller dåligt som helst dock.
Featured Groups första rundan:
- 10:30 a.m. | Jon Rahm, Matt Fitzpatrick, Nick Dunlap
- 10:54 a.m. | Wyndham Clark, Viktor Hovland, Cameron Smith
- 1:24 p.m. | Tiger Woods, Jason Day, Max Homa
- 2:00 p.m. | Dustin Johnson, Collin Morikawa, Tommy Fleetwood
Tack Viaplay för att vi inte får se detta i Sverige - sänds just nu på masters.com
Eller jo - förhoppningsvis läggs intervjun upp så man kan se den i efterhand. Intervjuerna med bl a Rahm och Tiger finns tillgängliga får oss i Sverige här:
https://www.masters.com/en_US/videos/index.html