Förmodligen har man sparkat alla ekonomer på Viaplay. Med ett kvartalsresultat för Q4-2023 på minus 2,9 miljarder gäller det ju att spendera så mycket som möjligt utan att få nya betalande tittare, eller ?
Viaplay köpte ju sändningsrättigheterna första året av LIV-golfen - trots att det sändes fritt på både YouTube och LIVs egen web.
Lärde dom sig inget av det ? Har dom fortfarande skygglapparna på ?
Inte undra på att Viaplay går med brakförlust…
Lite otur bara…såg ett tillfälle att lösa en ”kris” och sen löste den sig själv efteråt. Synd att Discovery inte sänder. Hade gärna haft Fanny och nån till på plats. Det lär väl SVT inte hålla med, reportrar på plats?
Knappast Svenskgolf heller? Saknar tiden då Masters alltid omgavs av journalister, då journalistiken alltid stod i centrum för rapporteringen från Masters. Dagliga journaler på svenskgolf, tävlingen i fokus på Masters hemsida. Vad det gäller den senare har det blivit lite bättre de serare åren. Totalt fokus på celebgolfarnas nageltrång peakade väl runt 2015. Man kan drömma om websidor med 2005’s tävlingsfokus och med dagens teknik. För en gångs skull få se golfen större än celebgolfarna. Banan, vädret, spänningen, atmosfären.
Jag kan inte minnas att Masters avgjorts så sent som 01:30 på natten svensk tid tidigare upplagor (enligt SVTs sändningstider för Masters 2024). Är det jag som minns fel eller har de ändrat sina starttider?
Håller med men bara att acceptera att Anders vill snabbspola.
Jag har själv tänkt tanken när jag ofta somnar, nuförtiden då man inte har ett jobb att gå till på Måndag morgon är det enklare att se till att man är ordentligt vaken på Söndag kväll.
En första titt på väderprognos, det ser ut att bli väder för låga scorer, hyfsat varmt, svaga vindar.
Vi får hoppas att de får till riktigt hårda greener så att det inte blir en ren puttningstävling.