Ser på ledartavlan från Augusta National Womens att dom hittat Ä och Ö.
Kan vi få ett Å på Ludvig i Masters?
Den här veckan kan de iaf
Tack gode gud för Public Service
Märkligt. Har för mig de suttit o gjort reklam i discovery, men kanske minns fel.
Ja, det där är ett bra exempel när staten konkurrerar ut privata aktörer. I slutändan alltid värdelöst för konsumenterna.
Hmmm. Det var fritt fram att köpa sändningsrättigheter som framgår av artikeln.
Men många bolag har förköpt sig på fotboll och får därför börja avstå evenemang nu.
Därenot fick inte SVT köpa fulla rättigheter vilket också framgår av artikeln.
Utan SVT hade ni/vi inte fått se nån Augusta-golf alls i rutan i år.
Hur menar du nu?
Nog finns det streams att köpa även om SVT inte sänder men det är såklart positivt med SVT-stream också.
Jag tolkar det som att vi får geoblock pga SVTs köp och att ingen annan tjänst kan räkna hem ett play paket då SVT kommer stjäla den stora massan.
Är väl helt magiskt skönt att slippa 40h reklamavbrott?
Synd man behöver se 28h av ledartavla med hissmusik ändå oavsett sändning.
Så länge jag får se sista 9 på söndagen är jag nöjd.
Menar i nån stor tv-kanal i Sverige.
Så är det inte. Det har ju varit parallella sändningar många gånger.
Exakt, och jag tror de kommersiella tvbolagen har vägt in den historiska datan i detta.
Det är typ deras jobb.
SVT:s tittarsiffror på Masters 2018:
Rond 1: SVT2: 87 000 (*Toppkvart 182 000).
Rond 2: SVT2: 153 000 (Toppkvart 225 000).
Rond 3: SVT2 190 000 (Toppkvart 238 000).
Rond 4: SVT2 227 000 (Toppkvart 312 000).
Jag hittade inga färskare siffror.
Samma år sände även CMore från Masters. De redovisade dock inga siffror.
Hur blir det då? Kommer man kunna se efteråt streamat i SVT Play? Eller måste man sitta och se live? Sitta och hålla sig vaken på söndagen… helst inte.
I kommentatorsbåset kommer Parnevik få sällskap av SVT:s kommentator Johan Ejeborg.
Får se om den här Ejeborg är en ostbåge. Brukar ta ett tag för en som kommenterat annat att avballifiera sig. Parnevik borde funka bra, om han nu hängt med på PGA/LIV. Snacka kan han.
Ejeborg har gjort mycket golf. Han är givetvis inte på samma nivå som de mer renodlade, men absolut habil.
Om man blandar det bästa av två världar så brukar det bli bra. En professionell kommentator med blick för vad som händer i nuet och lite ner ingående tankar och förklaringar från experten.
Jag har t.ex stor behållning av kommentatorerna i F1 (de svenska) men eftersom de tävlar lite i tyckande och kuriosa så missar de ofta att kommentera det som sker på skärmen.
Då ska man också veta att de har feeds på mer information än det som syns på tv’n.
Egon
Janne Blomqvist är fenomenal på att referera F1 tycker jag. Han är dessutom jävligt vass i de alpina fartgrenarna.
Men det är nog en annan tråd