Major: US Masters 2024

En rejäl kebabpizza med pommes på är väl vår husmanskost numera.

Raggmunk med fläsk o lingonsylt, tycker jag.

Egon

Enligt Svensk Golf kommer SVT att sända årets Masters :grinning:

2 gillningar

Passande att landa på morgonen 11 april, lagom jetlaggad efter ett par veckor i Australien.

Ja det är verkligen synd om dig😏

1 gillning

Nu vet vi! Du får ett halvt rätt för Tapas :grin:

Hade gärna ätit den där middagen. Nästan så man skulle göra en sån hemma.

Dom kommer fan rulla ut från klubbhuset. Får väl ta fisken i ren självbevarelsedrift.

Du får skriva till Mamma Rahm och be om receptet. Fast linsstuvning låter lite sådär.

1 gillning

Jag kan nöja mig med den iberiska skinkan och lite ost innan ribeye. Själv hade jag serverat gazpacho men det är mer en andalusisk grej.

Då Eslöv vinner vankas det väl rökt ål, svartsoppa och gås året efter. Vad är en typisk sydsydsvensk efterrätt? Spettekaka?

Om inget under inträffar så blir det ingen Langer. Han hoppas vara tillbaka på golfbanan i början av Maj.

Äppelkaka!

Borde väl servera alla former av gurka? Inlagd gurka t ex

Cabrera fick ingen inbjudan i år heller, att sitta i fängelse för misshandel mm. verkar inte vara positivt för få inbjudan.

Heter man Tiger tror jag det ska mycket till för att inte få inbjudan.

1 gillning

Tiger behöver inte visum.
Cabrera fick inget visum. Kanske blivit inbjuden om han fått det?

Fred Couples kommer att spela i år igen.
I fjol blev han den äldste genom historien att klara cutten 63 år och 187 dagar gammal.
I år känns det mer tveksamt, det har ju inte varit några större framgångar på Champions Tour.

När sådana här frågor kommer upp känns det återigen egendomligt att så stor del av världsgolfen är koncentrerad till USA när spelare har svårt att få visum.

Med tanke på Augustas medlemslista tror jag inte det hade varit några problem att utöva lite påtryckning på myndigheterna för att se till att Cabrera skulle få ett visum. Nu fick han ju inget sådant och det går bara att spekulera i varför han inte fått det.

Jag har hört att det är ett knepigt problem för de icke-amerikaner som under ett antal år var tvungna att spela KF Tour för att få ett PGA-tour-kort och inte kunde få visum till alla tävlingar. Det går bra för idrottsmän att få visum om de är i världstopp och skall vara med i en tävling, t.ex. vanlige PGA tour tävlingar. Spel på en undertour som KF tour räknas dock inte som världstopp, som tur är har ledningen för touren insett problemet och infört lite nya exemption kategorier denna säsong som i större utsträckning möjliggör internationella spelares deltagande.

Vem kommer sist ?
Fjolårets huvudkandidater Larry Mize och Sandy Lyle har bägge fallit för åldersstrecket.
Olazabal spelade bra på förra veckans Champions Tour tävling.
Jake Knapp verkar ha tappat formen rejält, som nykomling ur form är nog Augusta riktigt besvärlig.
Amatörerna är ju också kandidater att komma sist, kanske Aaron Shipley.

Dunlap har väl haft det tufft också efter sin vinst. Hur är det med Singh?

Ungefär som Olazabal, två platser kring 15-20 på Champions de senaste starterna