Håller med.
Att jobba som resande väskdängare är nog rena semestern jämfört med golfproffs.
Självklart så är de priviligierade men med världen som arbetsplats och jobbets måsten så är det säkert slitigt.
Sen det där med att ha sin ”hobby som arbete” håller nog bara nåt år innan det blir jobbbför hela slanten.
Nedless to say, LIV är en no brainer för spelare som är luttrade.
På nåt sätt känns LIV som en uppvisningstävling. På PGA är det inte bara toppen som är viktig. Kan även vara spännande att följa de som spelar för att klara kortet eller sista chansen efter skada som
Ryan Brehm nyligen
Absolut… det är inget fel på varesig DP eller PGA avs. tävlingsmomentet eller det tot. slutresultatet.
Om vi tar LIV för vad det är… så är det mer underhållning än tävling, i det format det har nu.
Vi har Asien-, Japan, svenska, australiska, sydamerikanska, Kanada… och möjligen några ”Tourer” till som lever undanskymt de 2 stora. LIV kan enkelt läggas in som en i mängden här men grundproblemet är att PGA inte får styra och att prissummorna är betydligt högre.
Det är en pisslaångt-tävling och lite herre på täppan inblandat.
Se det som en privatisering av skolor… vissa har ett berättigande men de flesta är skit. Det kvittar om de är bra eller dåliga bara staten har det sista ordet.
Har funderat lite kring mitt eget tittande på tv-golf eller egentligen varför jag tröttnat på att titta i någon större utsträckning.
Vissa spelare tycker jag är intressanta att följa, de flesta är rätt ointressanta.
Av de intressanta finns Mickelson med de magiska wedgarna kring greenerna, DeChambeau som bombar från tee och de som har förmågan att rädda sig från omöjliga lägen: Bubba, Speith och några till.
När nu LIV fångat upp två av de som ger mig mest underhållning är det större sannolikhet att jag tittar på en LIV tävling än någon PGA tävling utanför majors.
Fortfarande har dock major-tävlingarna en viss dragningskraft. Om det dock blir så att startfälten i dessa blir urvattnade pga. LIV kommer nog mitt tittande bara bli LIV då och då.
Satte på sändningen from LIV precis.
Jag fattar inte varför ni klagar på leaderboarden. Den är som vilken F1-sändning som helst. Informativ och funktionell.
Jag har iofs bara tickat över 50 och inte nått 60 än… men hur gamla är ni, egentligen?
Jag får en deja vu till 90-talet när MC kom till byn. En 40-årig gubbe ondgjorde sig över att det saknades bestick på hamburgerkedjan.
Jag tar I Stenmark till hjälp. Det går inte förklara för de som inte begriper (bättre).
LIV leaderbord fyller ingen viktig funktion men hoggar hela vänstra delen av bilden. Sedan fladdrar det ändringar som inte har ngt med bilden att göra. Osv. En urusel grej helt enkelt.
Det ÄR inte F1 eller MotoGP och vinner därför inte på att ha den där lösningen.
Om de inte tar bort den kommer jag inte kolla LIV. Tar de bort den så kollar jag, om sändningarna blir intressanta.
Tittar på LIV nu och det som slår mig är att alla verkar gladare på banan. Leaderboarden är där och hellre det än alla avbrott med träd, blommor, vattenfall och leaderboard. Nu är det golf i stort sett hela tiden.
Dom skulle kunna hålla på leaderboarden i en minut eller så för de som de tänkt visa replays på. Men sånt där kommer väl. Produktionen känns mycket bättre än första tävlingen.
Låt oss säga att vi gjorde samma sak i ingenjörsyrket.
Man får 300 k kr / månad garanterat som lön.
Man får bonus om 10 miljoner om man leverar.
Alternativt
Man får 0 kr / månad garanterat
Vinner man en tävling kan man få upp till 4 miljoner
Kommer man inte bland top 100, inte garanterat att man tjänat några pengar så får man inte en chans nästa år.
Jag kunde inte se det komma
LIV kommer med sin rätt äta spelar från PGA. Krävs en total attitydsförändring från PGA för att behålla spelare. Men då har dom väl inte råd med sitt levnarde.
Gillar upplägget, leaderboarden och att det trillar in nya bra spelare hela tiden.
Undrar hur dom gör när det blivit för många för att få plats med alla i eventen, kvalificeringstävlingar/undertour?
Gammeltourerna blir tvungna att ändra på sig.
Bra kommentatorer har dom oxå, är väl lättare att hålla sig pigg o glad när sittningen bara är 4,5 Tim.
Är kluven, man vill se de bästa men nu blir det bara splittrat. Måste även finnas nåt längre som engagerar än en enstaka tävling.
Att se AIK - DIF spela en match om 10 miljoner t.ex är helt ointressant .
Förstår även att PGA på nåt sätt måste se till att spelarna spelar ett visst antal tävlingar.
Leaderboarden kass, lördagsavslutning bra
Var pengarna kommer ifrån har ingen brytt sig om innan i nån större skala.
Dock plus i kanten för välgörenhet som PGA ändå gör lite gott med.
Fortfarande svårt att se på sikt vad LIV vill göra och vad händer då?
Kommer fortfarande följa PGA och Majors, det är där dramatiken finns.
Vill man bara se bra golfspelare spela golf förstår jag att LIV är intressant
Deras slogan är dock fånig
Kollade nu i efterhand lite. Oväntat bra. Det där team kan dom glömma, men holiday on ice-känsla: nej.
Det var fin sistaboll, bra kommentatorer, spelarna beter sig som vilken tävling som helst, bra bana, stor publik. Leaderboarden stör fortfarande , men man börjar lära sig att skärma av den, tror de tonat ned den lite också.
Prinsen som förvaltar fonden som “äger” LIV touren har två stora intressen, fotboll och golf. Han är ju tydligen en hygglig hobby-golfare med handicap kring 10. När han köpt fotbollsklubben Newcastle 2020 och den nu uppstartade LIV touren torde hans tillvaro kännas bra.
Frågan är vad som händer när han inte längre styr fonden. Nästa prins kanske gillar snabba bilar och kamelridning. Då är hundratals miljoner på golf sannolikt ingen hög prioritet längre.
Så kan det vara förstås. Om jag förstått det rätt är LIV-prinsen kronprins, när farsgubben dör (86 år) lär det ju inte finnas så mycket tid för hobbies. Om näste prins som rattar PIF-fonden inte är golfintresserad så har förhoppningsvis PGA touren moderniserats till något som är attraktivt för spelare och publik varje tävlingsvecka.
Jag tänkte att han hade tillräcklig på kontot och kunde jobba med vad som helst bara han fick mer tid över för familj och barnen.
LIV är också ett val men jag gissar att han får resa en del då också. Jag tror han väljer det för pengarna och inget annat. Sedan förklarar han det som att “jag saknar familjen”. Mr America.