LIV Tour - Saudi-touren

LIV skänkte 1M$ till välgörenhet i Portland vid helgens tävling. Detta är samma nivå som PGA touren ligger på. I snitt 1 miljon $ till välgörenhet från tourens kassa.

Menar du den arabiska kronprinsen nu? :rofl:

När man pratar om vem som finansierar det hela vore det kanske lämpligt att ta ett litet skutt förbi saudi och fundera lite över vem som köper deras olja.

Gillar du inte 20-30% TV-tid för att titta på samma j-a damm hela tiden? :smiley:

[Couples sågar Mickelson vid fotknölarna: “Kommer nog aldrig att prata med Phil igen” | Svensk Golf](Couples sågar Mickelson vid fotknölarna: “Kommer nog aldrig att prata med Phil igen”)

Så du skulle inte se AIK mot DIF i Champions League? Du bojkottar Champions League för du vill ha kvar Europacupen? Eller är den också för ny för att vara intressant? Fine, jag är Öisare, vi kan räkna titlar innan Allsvenskan fanns :wink:

Hur skall PGA kunna ställa krav på antal tävlingar när dom inte betalar lön? Det är ju helt sjukt.

Även ens idoler blir gamla och dementa.

Couples tyckte det var okej när han var yngre såas.

Angående Prinsens framtida intresse/investeringar i golf så tänker jag mig att man får använda en jurist till hjälp när man skriver kontrakt om 100 MUSD och kanske köra nån form av escrow om man är orolig.

För framtiden vet väl ingen, vi vet ju vad som hänt i fotbollen (både europeisk och amerikansk). Kan faktiskt rekommendera dokumäntern som ligger (eller låg) på svt(!) gällande premier leagues skapelse. Tänk om man då visste vad som skulle hända på 2000-talet.

Jo i Champions League, men inte i en uppvisningsmatch .

Kan tänka mig en garantilön när man kvalificerat sig till PGA touren.

Men om man plockar bort en del snömos, och erkänner att få pengar är finpengar inom proffsgolfen, inte är det nåt plus att pengarna kommer från den där regimen? Inget som stoppar mig från att kolla men är det inte lite ett tecken på det onda i världen, att vi människor inte är bättre än så, som flock?

Bara o sluta köpa petroleumprodutker. O skit i den där resan till Dubai.

Tänker lika lite sluta köpa bensin som se på LIV. Men man kan ändå ogilla det. Till Dubai kommer jag aldrig men det är av andra skäl.

Jag tror prinsens (och andra prinsars) satsning på sport fortfarande är väldigt mycket bättre än att satsa på t.ex vapen. Hoppas att denna utveckling i längden är något positivt för landet.

Med tanke på att pengarna i PGA touren i de flesta fall kommer från amerikanska bolag är det ju inte mycket bättre med den amerikanska regimen jämfört med arab-regimerna. Avrättning som straff känns ju inte rätt i ett modernt samhälle. Diskriminering finns ju i stor utsträckning i det amerikanska samhället och lagar mot detta som är värda namnet har ju inte funnits mer än ett par år. Det pågår rättstvister mellan amerikanska staten och några delstater (t.ex. Georgia) där delstaterna fortfarande har lagar som ger OK till diskriminering på olika sätt. Det brukar ofta nämnas hur dåligt gästarbetare hanteras i arab-staterna. Hur är det med alla illegala invandrare i USA som används som svart arbetskraft i många stater där politikerna ser mellan fingrarna på hur detta fortgår ?

Jag ser arabstaterna som en gnutta värre än USA men USA är ett rätt uselt land för de som inte har ett tjockt lönekuvert.

1 gillning

Inte för att det här är en politisk tråd med för/emot vissa regimer/trosuppfattningar… men ändå.

Jag ser bara flödet i media och det säger att allt annat än vita behandlas som skit i USA och nu ska de ge sig på och ta bort kvinnors rätt till abort. Någonstans eller någon gång bör vi kanske se alla idioter för vad de är.
Rik i Saudi eller rik i USA är shit the same.
Fattig… go figure.

Egon

Ingen politik men dra in aborter? :smiley:
USA har reglerad aborträtt precis som i Sverige.

I övrigt handlar frågan mest om i “vilken månad” man skall få abortera. En tämligen seriös fråga som inte är så enkel ens i Sverige. Men skriker man tillräckligt högt så börjar det helt plötsligt gälla något annat. Precis som den här tråden =)

Det var väl lite det jag menade… jag refererade till media. Jag har inget till övers för Saudi men det förlovade i väster är inte så j-a nice det heller. Deras mänskliga rättigheter är ju i praktiken inte värt en tiondel av namnet. Vad sen media skriker om Saudi i det landet kan ju inte tas på allvar.

Egon

US of A har definitivt en del mindre bra sidor.
Men.
Om jag ska välja mellan USofA och Saudi, för ett land att bo i och ett rättssystem att leva under…
Så är valet SYNNERLIGEN enkelt. Och det är inte Saudi som är i pole position.

Just sayin…

1 gillning

Utan minsta tvekan. Skulle välja USA före varje land i MENA nu då Libanon är kaoz igen.

Kickar min hjärna ytterligare OT men det blir så OT att jag startar en egen tråd