LIV Tour - Saudi-touren

Jaha, vad tror vi om detta?

Ihärdiga rykten säger att Stenson är på väg till LIV Golf efter The Open.
I så fall lär han ju inte få fortsätta som Ryder Cup kapten :flushed:
Även Tommy Fleetwood ryktas vara på väg till LIV efter The Open

/TT

1 gillning

Snart är det nog bara McIlroy och amerikanska parkbaneälskare kvar på PGA touren.

2 gillningar

Borde väl passa Stenson utmärkt att spela färre men större tävlingar. I hans ålder är det jobbigt att åka runt och spela tråkbanor varje vecka för att inte riskera att åka ur.
Tror även han kan dra en del publik från europa, för att inte prata om Sverige. Enkelt för bägge parter mao.

Just Ryder Cup grejen kan ju bli struligt men jävligt skoj :smiley:
Finns det regler om att kaptenen måste vara medlem av touren? Känns motsägelsefullt.

Oväntat ändå om det stämmer tycker jag.
Med tanke på kritiken som varit om saudi,
Emirates sponsrar i Skottland . Är det så mycket bättre?

Stenson har väl hus i Dubai sen länge?
Rory också tror jag.

Stenson hade garanterat varit en av de första namnen i LIV om inte kaptensjobbet hade blivit av.

Jag tror inte att sprickan mellan spelare och deras kamratskap är så stor som det framhävs. Vi pratar om tävlingsmänniskor vilka kan älska och hata varandra inom några minuter utan att egentligen mena nåt av det.
Så fort de hamnar inom samma märke så är de plötsligt bundisar och ett halvår senare när någon bytt till ett annat så ”pratar de inte med varandra”.

Egon

Bridgestone Avbryter samarbetet med Bryson pga hans byte till LIV.

Jag är ändå lite överraskad av att så många bytt. Kommer inte ifrån känslan att det är uppvisningstävlingar.

Tiger var inte nådig i sin kritik- dock lär han håvat in en hel del i ”appereance money ” själv

Då blir det inte dom nästa gång. Synd.

? Bridgestone?

Har inte följt diskussionerna om LIV o så, dock får en känsla av LIV= typ kollektivavtal med minskad arbetstid, en moderat hade väll sagt att packet bör ha kniven på strupen för att göra sitt bästa, om det var en knegare …

Så kanske man kan se det. Och det verkar många göra. Dock inget som engagerar

Klart vissa sponsorer säger upp avtalet. Sponsorer vill ha pang för pengen. Med LIV tycker de inte att de får det just nu.
Ergo uppsägning.
Sedan kanske det blir kosher (sic) med LIV lite senare…
Money talks.

Han spelar väl med Bridgestone-bollar Golf Balls Engineered To Fit Your Play - Bridgestone Golf

/ TT

Ja om han inte ens får delta i deras egna tävling så försvinner väl det mesta av ambassadörsskapet…

Känns lite uppvisning men även det är ju golf för oss ”dödliga”.
Jag har bara en känsla men det känns som om Champions tour lockar fler och fler åskådare samt tv-publik. Det känns också lite mer uppvisning och laid back. Det finns ju rätt stora pengar där också vs undertourerna.

LIV är en no-brainer för många av de etablerade som inte har mer än svåra majors att kunna lyckas på. LIV är mer som Champions och där har Greg tänkt till lite. Lagtävlingen ökar chansen till mer cash även om man har en dålig vecka och även om den delen är intetsägande så fyller den en funktion för spelarna. … och skulle det skita sig så kommer de flesta garanterat få komma tillbaka med en mindre avbön.

Egon

Förstår fullt ut att ” föredettingarna” hoppar på detta men att de yngre i världstoppen riskerar sina chanser att spela majors o Ryder cup var lite överraskande.

Och visst är det samma spel för oss dödliga men för egen del engagerar detta inte ett dyft.

Nu börjar British Open , framtiden får se om LIV spelarna får kvala in framöver

Dom kan ju alltid byta namn till British Closed i annat fall.

1 gillning

British invitational for people who has the correct contractor

Behöver kvala var mer rätt uttryckt