LIV Tour - Saudi-touren

Så ni menar att ni inte tror att LIV inom en framtid har egna majors?
Jag tror LIV blir tier 3. PGA och ET blir tier 2 och Challenge/KF tier 1.

Money talks.

Givetvis, är väl bara att Norman säger att en tävling är en major så har LIV en major.

Jag tror att det kommer att bli något i stil med en ny exemption kategori där t.ex. de 10 bästa på LIV kommer att vara kvalificerade för majors.

En förfrågan har skickats från LIV touren till “Official World Golf Ranking” att deras tävlingar skall inkluderas i världsrankingen.

Denna förfrågan kommer nu att granskas.

I dagens Expressen: Uppgifter: Henrik Stenson allt närmare LIV-övergång

Tror å tror, men hoppas kan man ju göra.

Camerons erbjudande gick precis upp några hundra mille…

Ju fler som hoppar över desto fortare får vi nog vettiga upplägg. Gogogo! :sweat_smile:

Stene, Cameron, å 4.5.6 på världsrankingen.
Nu har de bett OWGR om att bli inkluderade.
Inga majors kvar för säsongen, om en-tre månader är 75% av top 100 på LIV.

Stensons golfbanebolag hade ju lagt fram massor med offerter för saudibanor läste jag nånstans, så han vill nog bli en nära partner till LIV.

1 gillning

1 gillning

“honestly, with each week that passes i completely understand why tiger woods believes he will win again on the pga tour, no one is gonna be left to compete against him.”

1 gillning

Vad skall alla livhatare säga nu då

…men de måste spela i heltäckande kläder och ha sin bror eller annan manlig familjemedlem som caddie.

3 gillningar

Du menar att ist för vita overaller på US Masters får caddies bära vita dishdasha eller thawb på Saudi Masters :joy:

Vansinnigt. Men gissningsvis är det hans anbud på att bygga banor i Saudi som ligger till grund för beslutet att gå till LIV.

1 gillning

Jag hänger inte upp hela mitt företag på ett jobb som skall ske, för goodwill, om ett år heller.

1 gillning

Som kapten för Ryder Cup är det inga problem att hitta intäkter. Många som vill förknippas med tävlingen.

Har inte sett någon siffra, men här har han väl sannolikt fått en rejäl kappsäck med pengar och då som sagt också stora chanser att få sätta sitt namn på banorna i Saudi.

1 gillning

Jag vet inte vad Thomas Björn gjort varken före eller efter Ryder Cup. Det beror som vanligt på hur man marknadsför sig själv. Men visst har du rätt, RC ger en viss finess åt banprojekten. Dock så vill man väl alltid att sitt arbete skall stå på egna ben och vara reklam nog, så han bör väl koncentrera sig på att göra bra banor i första hand oavsett.

Hade du fått några hundra miljoner för besväret tror jag du hade gått att övertyga…

1 gillning

Nu tänkte du tvärt om, jag säger ju att jag hellre har en fågel i handen än tio i skogen.