Här är hela uttalandet från Ryder Cup Europe-organisationen: Statement from Ryder Cup Europe
Kanonläge att ta in Molinari som kapten.
Själv tycker jag man ska fullfölja kontrakt/ överenskommelser . Han visste att detta skulle ske om han joinade LIV
Detsamma kan isåfall sägas om RC-organisationen. Han är ju fortfarande en del av Europatouren så jag förstår inte riktigt varför det skall ha någon betydelse. Det är bara avundsjuka och gå PGA’s vägar att dissa honom från kaptensskapet.
Jag kan göra det annars. Mot en smärre summa kan jag också lova att inte gå till LIV-touren.
Beror ju på hur avtalen ser ut.
Blir rätt ointressant med RC23 när det är B-lagen som möts haha.
Lite som OS hockeyn när NHL inte deltar.
Fan vad de skjuter sig själva i foten (läs ansiktet).
Makalöst dålig journalistik när aftonbladets rubrik lyder: “Stenson fråntas uppdraget, nära skandaltour.”
Enda skandalen är den dubbelmoral som uppvisas av alla övriga.
Undrar hur många fler som hinner gå över innan september 2023. Det är nästan mer spännande än själva Ryder Cup.
Får alla som vill vara med? Eller hur väljs det
Helt rätt att se över familjens vinning än kamma folket medhårs.
40 miljoner $
Svårt att säga nej till, vid slutet av karriären …
Men man kan undra hur många millar man behöver för ett drägligt liv.
Sportwashing där tappade jag respekten för HS, han har väl deg så det räcker och blir över.
Han har tillräckligt med pengar och framtida jobbtillfällen för att ha råd att neka till att vara en poster boy för den regimen.
Så kom inte med något skitsnack om att han måste säkra uppehället för sin familj, det handlar om ren och skär girighet hos spelarna som signar upp för LIV.
Jag säger inte att de andra organisationerna är änglar men det här är så genomskinligt.
I slutändan måste man ställa sig frågan vad man vill vara för slags människa och vad man vill stå för.
Nej, Stenson sjönk rejält i mina ögon med det här beslutet.
Äh kom igen. Hela USA drivs av saudioljan. Så vilka är det som sponsrar vilka?
Det jag framför allt reagerar på när det gäller LIV är dom otroligt stora summor pengar dom erbjuder i signon och även i prispengar.
Det är mer pengar än dom mest generösa Nigeriabreven erbjöd
Som att dom verkligen vill visa att allt går att köpa för pengar bara man erbjuder tillräckligt höga belopp.
Nu får ju segraren i varje LIV-tävling mer än den som vinner en major och den som kommer sist mer än den som kom som nr 30 i us masters.
Blir man verkligen bättre golfspelare med dessa prissummor?
/TT
De måste vifta med feta $$ för att få spelare. De har ju obegränsade tillgångar så att kasta ut ett par miljarder märks ju inte ens på saldot.
Har man golf som yrke så är förstås betalningen för det man gör en väldigt viktig del av ekvationen. Det samma gäller nog många av oss. Om en annan arbetsgivare erbjuder dubbel lön och bekvämare arbetstider så skulle nog dom flesta av oss inte tveka att byta. Att pengarna kommer från Saudi må vara besvärande men det är väl många idrottsmän som direkt eller indirekt får sina inkomster från tveksamma källor (fotbollslag ägda av oligarker eller sponsrade av flygbolag från icke demokratiska regimer samt tiotusentals idrottare som ställer upp i OS i ett världen absolut värsta skurkstater - Kina.)
I Henriks fall tycker jag dock att han tar helt fel beslut! Han måste ha förstått att han inte kan ha kvar jobbet som RC kapten om han signar för LIV. Har man tagit på sig ett sådan hedersuppdrag som kapten för RC - då fullföljer man det - punkt! Hade han verkligen inte kunnat vänta ett år med att hoppas på LIV? Om nu LIV är så förstående som han påstår borde de väl kunnat ge honom den tiden och kanske 300 millar istället för 400…
Allt bleknar i jämförelse med Jerebko och CSKA.