LIV Tour - Saudi-touren

Hm, är det därför Viaplay nyss höjde priset på V Golf till 179:-/månaden ?
Jag hade missat att Viaplay har rättigheterna i Norden + några länder till men nu såg jag det här: LIV Golf bags DAZN global broadcast deal - SportsPro

/ TT

Hmm ver ej; men det verkar ju rimligt. Eller så beror det på att kaffet på redaktionen har ökat i kostnad efter inflationen.

“…Samtidigt smids planer för ett nytt tourupplägg från och med 2024 där FedExCup kommer spelas från januari till augusti (september till augusti idag). Och på hösten lutar det sedan åt att de allra högst rankade spelarna bjuds in till en egen serie med tävlingar, där exempelvis format med lagspel ingår…”

Hade du inside, Berra?

Kommwe som sluta tacka gud efter en vinst också? Vilken gud isåfall?

Ron Jeremy.

Lite DP-förbättring vore onekligen fint.
Vad gäller (falsk) välgörenhet och military/veteran får man bara gilla läget - det är eljest over there.

“…Samtidigt smids planer för ett nytt tourupplägg från och med 2024 där FedExCup kommer spelas från januari till augusti (september till augusti idag). Och på hösten lutar det sedan åt att de allra högst rankade spelarna bjuds in till en egen serie med tävlingar, där exempelvis format med lagspel ingår…”

Hade du inside, Berra?

Bara en naturlig utveckling, för de som inte är fanatiker är det ju bara när de allra bästa tampas mot varandra som det är intressant att titta.
T.ex.
Champions league i fotboll
Diamond league i friidrott
Världscuppen i längdskidor
Premier League i dart
osv.

Dags för golfen att vakna upp från upplägget som fungerade bra 1950-1980. Min åsikt: tack vare Tiger fick golfintresset ett uppsving trots förlegat tävlingsupplägg.

2 gillningar

Folk verkar rent allmänt blanda ihop kända anrika tävlingar med PGA touren. Touren har alla tävlingar som heter företagsnamn och spelas generellt på tråkiga parkbanor. Några lustiga tävlingar finns ju dock som tex waste management (ni vet det där bolaget som gjorde bedrägerier) som sticker ut.

Sluta ge PGA credd för nåt dom inte gjort. Hade ni brytt er om FedEx om det inte var mycket pengar involverat? Nu får FedEx konkurrens, bu hu.

2 gillningar

Tydligen inte så kul o skapa nåt stort…

Apparent actual conversation… Sergio Garcia: “now we’ll finally get paid what we deserve.” Rory McIlroy (laughing out loud): " we are golfers, we don’t deserve to get paid anything."

Sergio är enligt Google god för mer än 830.000.000 kronor. Nu, äntligen, kan han få betalt vad han förtjänar…

2 gillningar

Vet du vad en privatjet och en tvåhundrafotare kostar i drift om året?

Nej, jag har inte den typen av bekymmer.

… Och nu Matt Wolff.

Man kan undra hur snacket går på FedEx ledningskontor och på alla TV bolag och andra stora sponsorer som skyfflat in massor av miljoner i sponsorpengar till PGA touren.

Krav på omförhandling av avtal, om det inte redan finns klausuler som reglerar detta, gissar jag.

Hela LIV-vs-PGA följer ju en enkel devis: money talks.

1 gillning

Man undrar vad det finns för skit på DP Tour gubbarna för att dom skall gå med att offra sina egna evenemang och TV-avtal.
Eller är det så att TV-avtalen är bundna i viss tid och att DP “kör med” PGA till dess att dom snart löper ut? Det vore ju rent korkat för DP att banna Dustin mfl från att vara med på DP rent ekonomiskt om inte TV och sponsoravtal är bundna i minst tre år.
Dessutom säger det en del om vad DP tycker om sina arrangörer. Dom förnekar nu att dom skall få världstjärnor på plats; “nej nej, Ta Kotte Broberg istället! Han är lika bra som Dustin Johnson, Brooks Koepka, Phil Mickelson och Patrick Reed för er!”. Ni Kommer TJÄNA på att inte ta dit dom…

Sista ordet lär inte vara sagt.

1 gillning

Varför skulle en nordirländare tävla på USA:s parkbanor om han inte fick betalt? Trovärdighet deluxe.