Ja, han fick rätt.
Europatouren, Asientouren… Finns väl en massa? Finns väl till och med en svensk tour?
För övrigt behöver en arbetsgivare bara betala det som krävs. Arbetsgivaren behöver inte köra med vinstdelning.
Efter semestern ska jag vara lead developer på ett relativt stort projekt som min kund kommer spara hundratals miljoner på. Tror ni jag får 50+ miljoner? Nej jag får så pass mycket att jag inte slutar…

Europatouren, Asientouren… Finns väl en massa? Finns väl till och med en svensk tour?
För övrigt behöver en arbetsgivare bara betala det som krävs. Arbetsgivaren behöver inte köra med vinstdelning.
Efter semestern ska jag vara lead developer på ett relativt stort projekt som min kund kommer spara hundratals miljoner på. Tror ni jag får 50+ miljoner? Nej jag får så pass mycket att jag inte slutar…
Se kommentarer ovan, ex från Egon.
Ditt jobb… Jag gratulerar låter fint. Men tänk att du var tvingad att ta det, oavsett vad dom erbjöd… Det var livet för golfare innan LIV. Dom kanske tyckte att du kundee göra det på helgen, obetalt. Du hade inget val. Kul?
Du får inte glömma det som PGA gjorde för några år sedan. När dom började kräva att alla spelare skulla spela typ alla tävlingar inom NN år.
Det är inte så fint som det låter. Är i högsta grad utbytbar. Det är därför jag inte får 50 millar…
Vi är alla dödliga här, jobbar inom olika jobb. Från plattsättare till IT.
Men vi förstår att man kan inte mobba arbetaren hur länge som helst. Dvs killen som drar in kulorna.
Dom som tjänar pengar på PGA är inte golfarna, det är allt annat än golfarna. LIV ger ett alternativ här. Högre lön, mindre jobb, vi kommer casha in (på sikt).
Man får tycka vad man vill om PGA och deras sponsorer, LIV och deras sponsorer, men jag tror dom flesta här tycker det är sunt att golfare ges ett val.
edit: för oss som slåss mot 90 varje runda spelar det ingen roll. bara för dom som lever med golfen. har ett team; reseledare, physio, tekniktränare, caddy, taktik mm på payrollen. En golfare är inte ensam!
edit2: Jag gillar när dom zoomar in på läktarboxen i tennis och där sitter sex personer och kommentatorerna kan direkt säga vilka dom är och varför dom är där. Det är ett företag som åker runt, inte en enkel person.

Får se världen
Vid tillfälle, fråga hur mycket de ser mer än flygplatsen, hotellet och banan.
Och samma parkbanor i USA. Där man uppfann golfen. Par 4 Par Par 4… Par 5… Avslutar med en lång par 4 där man skall slå långt. Läktare bakom.
Alltså tycker vi på allvar synd om golfproffs nu?
De har ett team eftersom de har råd med ett team.
Vilka tycker du synd om? Gör en lista.

De har ett team eftersom de har råd med ett team.
De har ett team / betalar för ett team för utan teamet kan dom inte vinna.
Precis som att ett företag har 10 000 anställda, inte för attt dom har råd, för att dom måste.

Alltså tycker vi på allvar synd om golfproffs nu?
Nej, vi tycker att en fri arbetsmarknad är bättre än en låst sådan.
Tänk själv om du får göra det du vill, på färre timmar/vecka och få högre lön. En no-brainer.
Om du sen tycker att pengar är värdsligt och får vara en free agent, all good.
Det sistnämnda finns inte ännu. LIV hade gärna enableat det om man gjorde det ”lilla” deras kontrakt säger.
Egon
Kan ju tycka att undersköterskor, sjuksköterskor osv borde tjäna mer. Men vi drar det inte så långt. För mig är hela debatten kring de stackars golfproffsen absurd. Vem fan vill spela golf och bli ekonomiskt oberoende för resten av livet liksom…
Ja fast det är ju idrott och inte en anställning.
Varför tjänar dom för lite?
Inte uber-förare? Dom som kör sopor, osv? Varför har du valt just dom yrkena som protesterar under en viss flagga och uppmärksammas från media?
Vad krävs för att någon skall bry sig om dom? Jag känner till flera uppror inom högskolor mm, men media rapporterar inte. Sjuksköterskor som gör 40k / månad är problemet. Dom som tjäner under 40k/månad göra sig icke besvär!
29 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Snillen spekulerar
Inte alls, men att verkligheten kanske inte är så skimrande som man kan tro