Gillar du gymnastik från de stora länderna också?
Jag uppskattar de flesta prestationer med klass. Det betyder inte att jag uppskattar alla metoder, eller system av metoder, som leder till prestationen. Gäller jympa. Gäller golf. Gäller tyngdlyftning. Gäller 100m. Gällde Sovjets ishockeylandslag.
Men det tror jag kanske att du anade redan före det här inlägget.
Fast du tycker det är okej att golfare inte ser sina familjer.
Edit: så länge scorerna är låga.
Edit2: Jag ber om ursäkt, tror inte du menade vad jag trodde du menade. Du kanske bara var nyfiken på scorerna.
Det har jag inte skrivit. Du behöver skilja på “bryr mig inte…när jag kollar…” och “tycker det är vettigt att vara borta från familj X veckor om året”. Det är två olika betydelser.
Om man inte kan acceptera att de PGA-spelare man ser i rutan är på resande fot och ofta(st) har barn på hemmaplan, så skall man inte se på PGA-tävlingar.
Edit: ref E2 ovan. Ja, det var bara scorerna jag var nyfiken på. En ursäkt behövdes inte. Diskussionen var hövlig, om än något spetsig, och helt utan ad Hominem.
Det är ju i högsta grad frivilligt. Ingen tvingas att bli golfproffs.
Okej?
“Saker jag aldrig tänkte på innan jag blev farsa” för 100 alex.
Vet inte vad du menar här faktiskt.
Dom som är golfproffs har ju golf som yrke. Om din chef sa till dig att jobba året runt på olika platser och utan garanterad lön hade du tyckt det vore schysst? Dessutom tvingat dig att åka runt till ställen du aldrig varit, “bara för att visa upp dig”… Osv osv.
Tennis? Dart? Många sporter som inte har garantilön.
Jämförelsen haltar. PGA-spelarna har haft förutsättningarna klara för sig från start.
Jag kan jämföra med när jag jobbade i Lund i fem år. Veckopendlade, med barn på hemmaplan i åldern 7-15. Det var känt när jag valde den anställningen och därmed bara att tugga i sig.
Försökte din arbetsgivare även stämma och blockera dig från att jobba för alla andra företag inom samma yrke? Isf är det typ samma sak.
Edit: Dessutom skall han inte vara arbetsgivare utan kräva att du jobbar med egen firma och fakturerar enbart när du jobbat enligt krav.
Det är ett sätt att se på det. Men de är väldigt privilegierade också. Får se världen, tjäna mycket pengar…
De kan ju sätta sig i skolbänken och skaffa sig ett riktigt jobb om det inte passar. Är inte så roligt att jobba 40 timmar i veckan året om heller.
Så att vara golfproffs och skapa ett enormt värde för tvbolag mm är inte att vara ett riktigtt jobb?
Kan du lista vilka riktiga jobb som finns idag?
Ja de flesta arbetsgivare inom IT har en klausul om att man inte får bedriva konkurrerande verksamhet.
Dom betalar lön. Det gör inte PGA. Dom betalar spelare som konsulter inom IT. Dom kräver exklusiva kontrak för deras konsultverksamhet.
Wtf. Har han sett ljuset?
Skämt åsido.
Det har skrivits innan, och det har gått fram till hela världen nu (förutom indoktrinerat trailer trash), att pga har haft slavkontrakt med spelarna.
De har inte ens rättigheter till sin egen person avs. golf.
Liv är en annan sorts arbetsgivare som naturligtvis har krav, men timmarna är färre, lönen är högre och ”bonusen” är betydligt större.
Egon
Menade du att citera mig?

Så att vara golfproffs och skapa ett enormt värde för tvbolag mm är inte att vara ett riktigtt jobb?
Kan du lista vilka riktiga jobb som finns idag?
Det finns andra yrkesgrupper som jag ömmar mer för.
Dessutom är man inte sitt yrke. Passar det inte så kan de ju jobba på ett lager eller köra lastbil eller liknande… Men jag gissar att 100 av 100 väljer golfen ändå i en sån jämförelse.
Hade jag frilansat hos någon av våra konkurrenter hade jag blivit av med dator, telefon och passerkort på mindre än en kvart.