LIV Tour - Saudi-touren

mm, jag har tänkt samma tanke…

Eller när man försöker hitta intresse för någon större lagsport där man inte hejar på något lag som i NHL eller amerikanska fotbollen. Helt meningslöst för mig.

2 gillningar

Samma här.
I lag sporter hejar jag knappt ens på Sverige längre. Möjligen vm i fotboll men inte mer.
Andra individuella sporter som stundom blir lagtävlingar (skidor, simning .. hmm golf) funkar bättre.

Egon

Hur stort är det egentligen att Anthony Kim är tillbaka och ska lira nästa tävling på LIV?

I min värld känns det alldeles för haussat på sociala medier och viss golfpress. Eller är det bara jag som missat AKs storhet och hur bra han var innan skadan?

Det är o-stort.

2 gillningar

Varför det blivit så haussat på sociala medier är för att han varit lite av en urban legend på just sociala medier. Många golfkonton har flera gånger lagt upp tweets och instagraminlägg om vad som hände honom, och det har spekulerats ganska friskt.

Kollar du i “riktig” media så lär du knappt hitta en notis om det. Men jag personligen tycker det är rätt kul, även om jag är för ung för att minnas honom själv.

Tog inte han ut ett försäkringbelopp på 50M$ med förbehållet att han inte kunde spela proffesionell golf längre. Räknade med att det var mer än han kunde dra in på spelet.

1 gillning

Han har humor o självkritisk AK :-).
https://twitter.com/flushingitgolf/status/1762870858949804272

3 gillningar

:joy::joy::joy:

2 gillningar

image

image

1 gillning

En nivå för mycket för mej… var med på asterixen. Var det mer? Tänkte på att han snackar utan att ha presterat alltför mycket i just majors.

Alla Mastersexperter från LIV är väl med?

Ever since LIV Golf began nearly three years ago, the league has been seeking recognition from the Official World Golf Ranking so players on the Saudi-backed tour can earn OWGR points. But it seems like the league is now admitting defeat in that regard.

On Tuesday morning, LIV Golf Commissioner Greg Norman announced that the league has withdrawn its application for recognition by the OWGR.

Intressant. Man undrar anledningen, finns det något ess i rockärmen som kommer att slängas fram inom kort ?

Egen världsranking kanske?

nån oberoende borde göra det som sen majors går efter.

TUGR är ju onekligen mest opartiskt och bäst men problemet är att man inte kan påverka det politiskt så det kan man ju inte använda sig av.

Well, om de olika majors vill det så går det väl. De står väl utanför pga/dp o kan bestämma själva.
Nåt annat är väl LIV-spelarna ändå inte intresserade av att komma in i

1 gillning