Brysons reaktion vid en sänkt putt.
Bryson har alltid varit lite av en showman. Och när nån slår en hio skall det vara kollektiv orgasm. Ska se om jag kan se lite i kväll.
När LIV touren startade skrevs det i vissa sammanhang att det var en tour för gamla stjärnor som var på nedgång i sina karriärer, jag kollade då medel och medianålder och det visade sig då att medelåldern på LIV touren var lägre än på PGA touren.
Jag har nu gjort samma jämförelse, nu är medelåldern samma för PGA touren och LIV touren, drygt 35 år. Några av de unga okända asiatiska spelarna som var med i början av första säsongen har fått ge plats åt etablerade världsstjärnor och därmed har medelåldern höjts.
EDIT: De första tävlingarna första säsongen var medelåldern 33 år på LIV touren.
Uppdelningen av världsgolfare på olika Tourer ger ju plats för yngre spelare. LIV är en del men även Champions tour har ju tagit ordentlig fart det senaste decenniet, både medialt och pengamässigt.
Det är en no-brainer för 50-plussare att spela liiite kortare banor och en rond mindre men ändå få sitt mediala ego tillfredställt, hålla fast vid sitt jobb samt en bra utdelning i cash.
Det enda LIV fortfarande saknar vs Champions är det mediala. När de får igång det är luften ute ur PGA och jag tror att motvilliga spelare och ledning insett detta.
Egon
När jag kikade in igår vid 20.00 låg tittarsifforna på youtube på typ 12000. Men då vet man att det är 12000 som tittar och inte bara “har sportkanalen på i bakgrunden”. Skulle vara mycket intresssant att veta vad pga-touren hade fått om dom skickat at&t på youtube samtidigt. Nu kommer det av naturliga anledningar aldrig att hända, men om.
Lite mer statistik, hälften av spelarna på LIV har varit rankade topp-20 i världen (OWGR)
Ännu mer statistik:
Av de 20 senaste US Masters vinsterna har 10 tagits av de som numer är LIV spelare.
Jag hoppades att jag skulle känna samma sak; hade sett fram emot att kolla på ffa Rahm. Men jag tyckte allt kändes ”B”. Kändes som att kolla på ett gäng sällskapsrumdor (eller kanske snarare en all star-match), halvdana kommentatorer och så en jättelik resultatlista i kanten. Får kolla fler gånger och se om det bara är ovana eller om intrycket håller i sig.
4 senaste mästare på Majors är brooks(PGA) , Rahm(Augusta) ,( Wyndham Clark) , (Brian Harman).
2 Liv sprelare
Har man negativ inställning till LIV innan man ens börjar titta så man Kanske ser bara dom dåliga sakerna istället för det som är bra?T.ex. ingen reklam( man kanske tycker om reklamen ).4,5 timmars ronder.Detta är mer till alla som har negativ inställning til LIV.
https://twitter.com/pgatuor/status/1753521968983253296?s=61&t=6HesCrr0ZLV3QJ0__chR5A
Niemann sköt en imponerande 59a igår. Här med en sänkt wedge som publiken älskade…
Phil, Bubba… rättså länge sen.
Men inget snack om att LIV spelarna visat god klass på majors sista åren. Vad nu det beror på.
Bubba har ju inte gjort så mycket väsen av sig de sista åren det är sant.
Jag har dock för mig att Mickelson presterade rätt bra ifjol.
When the going gets tough…
Jag ska inte generalisera om att alla andra tävlingar är en country club bana och en birdiejakt, men det är likväl lite mer tanke över majors avs. banan och spelet.
Egon
Ska kolla lite på båda sändningarna idag . Just nu 7500 tittare på youtube på LIV .
Just nu skulle jag säga att fälten är likvärdiga på LIV o PGA.
Tycker lagformatet är lite sisådär, dock är det nåt som ändå på sikt kanske kan bli nåt. 72 / 54 hål slag blir ju lite enformigt i längden
Liv match play Champion borde avsluta säsongen
Det kanske hade engagerat lite
Problemet med lagformatet i liv är att man hade bättre samhörighet i lagen man blev tilldelad i skolan än det där.
Bättre i formel 1 helt klart.
Bubba var ju skadad ett helt år? Och han var typ 40 år gammal? Inte så lätt att komma tillbaka och slå tok-hookar runt träd med precision efter ett år off?
Är väl bara Tiger som gör sånt.
Ser man på PGA efter att ha följt bara LIV och Majors ett år så känns PGA som rena Jehovasmötet.
Predikning och en gästpredikant (sponsor).
Skapade en eventtråd för helgens tävling. Mods får gärna flytta inlägg som rör tävlingen mer än touren.