LIV: Bedminster 2022

Hehe. Vad snabbt man vänjer sig. Ser jag golf utan den nu (pga) känner jag mig naken och vet inte hur det står. Men jag håller med. Ut med den hela vägen och ha den mindre i bredd som standard.

Nu kommer DJ. Undrar om stenson vågar vinna.

3 gillningar

Men hur fan räknar dom i lagtävlingen.
Stenson -11
Poults -5
Westwood -4
Det får jag till -20
Aces får jag till -15

???

Det är kumulativt från tidigare ronder. Minns jag rätt så räknas 2 bästa resultaten dag 1 och 2 och sen 3 bästa sista dagen.

1 gillning

Så blir det ju …solklart.

1 gillning

Jag längtar tills man kan modda sin egen HUD när man ser på sport osv :slight_smile:

1 gillning

Det kommer. Mot en avgift. :innocent:

Ähmm…eller inte.

Jag har tittat lite grann nu. Jag tycker leaderboarden är fantastiskt bra att ha, då slipper man ha ett separat fönster på PC:n eller på telefonen där man har leaderboarden. Vill ha kontroll på läget, nu har man det utan att behöva skifta fokus.

1 gillning

Tycker leaderboarden till vänster där dom “poppar upp” vem som slår är skitbra. Tittar lite på PGA samtidigt och börjar med en donationslista sen när jag går live får jag se reklam. Sen blir det ledartavla. Sen “poppar” det upp vem som slår i egen ruta och för vad vilket är mycket mer iögonfallande. LIV är som att se en 4:3-tv det funkar bra.

Lagtävlingen tycker jag är rolig eftersom jag håller på stenson, westie och poulter idag. Får se hur det blir sista tävlingen som är ren lagtävling. Det verkar som spelarna tycker det är jävligt roligt om dom inte bara är PR-drillade att säga det.

Tittar man leaderboards ser man snabbt att LIV satsat på karismatiska spelare… stenson, DJ, wolff, reed, casey, garcia… vad har PGA? Känns som US amateur i jämförelse.

Men man får ju titta på vad man vill.

Första gången jag kollar lite idag och leaderboarden i sig har jag inga större problem med men varför har dom inte satt den ute i kanten?
Vem sitter och kollar på gräsremsan som ligger till vänster om nuvarande leaderboard??

2 gillningar

Man vänjer sig. Dvs hjärnan lär sig igga leader board utom när man själv väljer att kolla.
För övrigt anser jag att lagtävlingen är meningslös.

1 gillning

Håller helt med angående lagtävlingen.

Om man kan vinna c:a 4 miljoner per deltagare i vinnande team. Hur kan det vara för spelarna man inte skulle bry sig om. Och då blir det intressant att se hur de hanterar det. Anser jag i alla fall det.

1 gillning

Den där putten av Henrik kan nog varit värd lite stålar.

1 gillning

Man kan lugnt säga att Henrik haft sitt livs bästa och mest omtumlande vecka någonsin utanför barnen…

2 gillningar

Grymt med en vinst av Stenson. Kanske kan spela sig till en plats i ryder cup om han vinner lite till och fina poäng till världsrankingen…

Han har bra hår, det får man ge honom.

Härligt, Stensn!

Ja, skall bli spännande att se hur dom skall göra med ryder cup. Utan livspelarna blir det som hockeyvm.

1 gillning