Vi hade enorma problem med viaplay på the open. Framförallt på appletv, fungerade ok när vi castade.
Hade problem igår men inte idag. Har du testat att starta om? Osäker på om man kan hamna på olika servrar som är mer eller mindre “fulla” så att bandbredden inte räcker till.
Japp, startat om några ggr utan framgång.
Hyfsad eagle av stenson. Så om jag kommer ihåg rätt… En dubbel och en eagle efter åtta hål, inga birdies eller bogies?
Här brukar det vara tvärtom. Appletv funkar bra casting sådär
Viasat lirar bra på Paddan. Hedblom passar att kommentera LIV. Roligare idag, men det är ju lördag. Det var väl jävligt länge sen Stenson spelade så här pass.
Helt omöjligt att titta på tyvärr…
Hedblom som kommenterar verkar tycka detsamma.
Men, det kanske är detta som den yngre <30år generationen vill se.
Förstår att spelarna gillar det, som en enda lång grabbhelg med golf.
Jag ville verkligen ge det en chans… för startfältet är kul, banan ser spännande ut. Men produkten levererar tyvärr inte. Sändningen och kameravinklar är för dåliga och det är för stressad tempo som gör att man missar alla sammanhang. Det är bara 10sek slag överallt.
Är det verkligen detta alla vill se?
Känns inte som att vi ser samma sändning då. Känns väl tvärtom som att man sett varenda slag från ledarbollen och lite småslag här och där idag.
Men ligger nog något i det du säger då jag inte lyckas hålla mig vaken en hel runda på pga touren.
Så kanske?
Håller med…kollar sändningen på youtube med bl.a Feherty som kommentator.
Har sett i storet sett alla slag från ledarbollen, typ exakt så som “featured groups” på PGA tävlingar, men utan reklamen/reklamavbrotten och med de övriga spelarna inklippta istället.
Stönade över intervjuerna med Garcia o co i början. Kändes som en onödig filler.
Men jämfört med alla blommor och fontäner man får se var tionde minut på pga touren så… Dessutom inga intervjuer med en stylad pr chef som skall prata om hur viktig hans arbetsgivare är för the community…
Jävligt klantig layup av stenson. Man kom ihåg varför man tröttnade lite på honom.
Skumt, för mig var jag tvungen att gå in på livgolf för att slippa den dåliga frameraten.
Nu har jag inte tittat så mycket på golf de senaste åren förutom sistadagen på majors.
När jag tittade mera var jag synnerligen irriterad på hur sändningarna var upplagda.
Visa Tiger slå, visa Tiger prata med caddien, visa Tiger äta energibar, visa Tigers långa förberedelser inför varje slag, däremellan klämma in någon sänkt långputt från någon spelare som man inte sett ett enda slag ifrån tidigare.
Det känns som LIV-sändningarna har samma upplägg som PGA tour sändningarna med skillnad att man slipper se Tiger hela tiden eller någon annan favorit hos TV-producenten.
Jag tror att de kommer att lära sig hur en perfekt TV-sändning skall vara till skillnad från PGA touren som kört i princip samma upplägg i 60 år och det fortfarande är lika tråkigt att titta.
Ja. Frågan är väl hur rolig man kan göra en golfsändning. Jag tror faktiskt mer och mer på laggrejen. Men inte med denna tävlingsform. Flera matcher och rejäla prispengar i turneringsform tror jag hade blivit mer intressant. Speciellt då varje vunnen match skulle innebära en specifik vinstsumma.
Kul att dom vågar testa lite iaf. Döden hade varit om det kom en ny tour som bara kopierade pgas upplägg. Men lite kreativitet från liv så borde båda tourerna kunna existera likt allsvenskan och champions league.
Lagmatch funkar nog bara om man har lite antagonism mellan lagen och nån sorts “eget lag” att hålla på. Utan det tror jag det blir lite beige.
Som slötittar-tv funkar pga utmärkt men det är inget för mig. På LIV-sändningen händer det något hela tiden.
Ligger mycket i deras ”Dont blink”
Stenson börjar utmärkt med att utöka sin ledning. Hur många slags kudde behöver han för att inte tappa allt? Han leder just nu med 5 slag…
Sista rundan:
Leaderboard:
Nu är jag tjatig och gnällig, men den där leader board i vänstra kanten ÄR dj-ligt irriterande. Om de åtminstone kunde ha den längst tv…men inte ens det fixar de.
Jag kommer väl vänja mig men den tar för stor plats och för mkt uppmärksamhet.
Lagtävlingen är totalt meningslös.
Viaplay funkar bra för mig.