Får error då jag försöker få upp leaderboard
Rätt alpha av Trump att inte ens kolla var bollen hamnade. Å andra sidan tyckte han kanske att publikens reaktioner var viktigare…
Det här är ändå bästa golfpresidenten. Pratar morgonens suicide bomber i mellanöstern och sen “look at this drive”.
Sänder de inte andra rundan på youtube?
–Edit–
Ser nu att det är 29-31 , så är tydligen första rundan idag
DT på LIV → total diss. Det finns inte många personer jag dissar mer än DT (förutom några miljoner amrisar som röstar på honom då…)
När va senaste golftävlingen man såg så mycket stenson?
Försöker se på sändningen på YouTube men blir bara totalt förvirrad…
Varför hoppar man runt och försöker visa så många spelare som möjligt ? Blir ju totalt omöjligt att få någon som helst kontinuitet eller grepp om vad som händer.
Typ:
Stenson slår ut från tee, hamnar på fairway.
Dustin puttar men missar
Garcia slår ut från tee.
Plötsligt ett kort inslag om Garcia.
Bryson slår ut på 16 och hamnar nära flaggan.
Westwood slår ut.
Stenson puttar - eh, varför visade man inte inspelet - men missar.
Westwood slår i bunkern - hur hamnade han där ?
Drönarflygning av hål 12 - följs av Reed som puttar på 12an.
I ställningen poppar Bryson upp från -1 till -2 - innebär att det blev birdie på 16?
Drönarflygning av hål 13.
Någon jag inte vet vem puttar och får tydligen en birdie.
En tjej (!) slår ut på 14.
Bryson puttar och sänker som blir birdie - ja men det visste vi ju redan!
osv osv
Tänk om man skulle sända Allsvenskan och Superettan i fotboll samtidigt på samma sätt - dvs hoppa runt i matcherna och enbart visa frisparkar, mål, hörnor, inkast mm men inget egentligt spel ?
Featured group är min favorit på PGA eftersom man då kan följa spelarna i 1-2 bollar och få se alla deras slag,
Det här som LIV håller på med hänger jag inte med i…rena snurren!
/ TT
Finns bra med förbättringspotential. T.ex sändningar per lag.
Ja, kan ju knappast bli sämre.
Något som också förvånar är de låga tittarsiffrorna: På YouTube just nu 57499 tittare och bara 789 på Facebook!
Nu vet jag inte hur många som tittar via livgolf.com och andra kanaler, men det måste ju vara en besvikelse med så få tittare? Speciellt när dessa är det enda kanaler som tittare i USA kan se LIV golf på (vad jag vet)
Jag kollar på livgolf. Men ja, dom villhöver TV-rättigheter.
Håller helt med. Har stängt av pga detta. Som ett tivoli där man får se lite av alla attraktioner hela tiden, fast aldrig en hel åktur.
Kallt av stensson att ta ledningen första dagen efter allt som hänt. Reed delad förstaplats.
Måste va för djävla trist me Stenson där uppe. Bäst att sluta titta i bästa pk-anda…
Första rundan är ju alltid ett popperi då man inte vet vilka man skall följa ännu. Tycker sändningen är mil bättre än pga redan. Orkar se en hel tävling med detta format istället för sista 9 på pga.
Förstår fortfarande inte vitsen m lagtävlingen men i övrigt gillar jag verkligen formatet o sändningen.
Kollade någon halvtimme mitt i igår.
Inte så stor skillnad mot en vanlig tävling.
Att Stenson spelade bra engagerade mig inte så mycket. Vet inte riktigt varför.
Men som sagt, det är förstadagen.
Måste vara ganska behagligt för spelarna på LIV
Det gäller ju varken tourkort eller slutspelsplats eller nåt sånt. Bara sjukt mycket pengar eller lite mindre sjukt mycket pengar .
Gårdagen sändes iaf. på Viaplay med Hedblom som kommentator.
Egon
Hade hoppats få se mycket av Stenson igår - men när producenten verkar få betalt efter hur många spelare han kan visa per minut och hoppar runt mellan spelarna i ett alldeles för högt tempo - 5 sek här 7 sek där - och man oftast bara får se själva slaget och inte förberedelserna innan eller ens parputten efter en missad birdieputt så gav jag upp och kände mig rätt snurrig i skallen. Se även mitt tidigare inlägg.
/ TT
Många trixigheter på denna bana. Blir mer tydligt nu när man har ledarbollar dom kan följa.
Viaplay laggar lika mycket som igår, som tur är så funkar Youtube