LIV: Bedminster 2022

Kollade nu efter egna morgongolfen. Stenson, skakade mot slutet som vanligt då han är i ledning, den där putten på 17:e var verkligen pust. Men all in all, var kom han ifrån? Han har väl spelat bättre i år, men hr förutom mot det medelmåttiga motståndet på Halmstad inte varit nära seger. Nu lirade han ju som runt mitten på 10-talet. Väl inte riktigt vare sig kvalitet och skärpa som på en Major eller en av de bättre PGA-tävlingarna. Det här med att han kom från strul med RC, kan nog varit en fördel. Kom in utan förväntningar, slog nästan underifrån. Men gött! Det engagerade mig mer än jag trodde.

Sändningen som sån var väl ok, det var mest som vilken söndag som helst. Varför de gått ifån leaderboarden på Portland, som var mer diskret vet jag inte. Men den funkar. Den där jävla musiken kan de dumpa. Och väl mycket Babba Booeys ute och vrålade. Men shotgun funkar bra nu, och de har en del bra ny grafik, fågelperspektiv då de är på FW. Lagtävlingen… kanske jag bydde mig lite nu i alla fall. Stenson, Westwood och Poulter är ju rätt sköna ungtuppar. Men jämför Crockers reaktion och Stensons reaktion, trots att Crocker antagligen tjänade mindre än Gareth Lord…

Jag har förmodligen missat det här men är det inte väldigt lite publik för att vara så många "stjärnor " med?

Jo, dom har haft lite problem att fylla upp. Men såg ut att vara minst lika många där som på pgatävlingen (som ju dock hade traditionellt kasst pgastartfält). Slutet av Juli i New York området kändes lite konstigt för en idrottstävling. Det jag tyckte var konstigt var hur få tittare det var på youtube (totalt kanske 300k tittare för hela tävlingen), vet inte hur många som såg på deras hemsida eller via vanlig TV dock (ex viaplay). Men hade nog gissat på att det skulle dragit 10x mer bara på youtube internationellt.
Kanske tar tid att bygga upp tittare, eller så blir det en ny CNN+ :wink:

1 gillning

Tydligen satte sig Stenson på flyget till Sverige direkt efter tävlingen.
Han ser verkligen ut som en obäddad säng :smile:

Enligt @Micke så är alla som spelar på LIV ute efter att förstöra golfen för alltid, stackars ungdomar som tvingades dit för att avbildas ihop med Den Hemska för att sedan aldrig mer spela golf.

Hahaha :joy:

Moget…

… märker att nivån på detta forum tydligen är lika illa som det varit på de tidigare. Bra saker du tillför!

3 gillningar

Tur han driver sajten då… så han tillför något menar jag.

Nåja. Driver jag gör jag knappast. Jag bara ser till att ni har något att censurera mig på :smiley:

1 gillning

Det är väl bra om alla får komma till tals och att man agreear till att disagreea utan att ta fram kroksabeln.

4 gillningar

Hur följer man en kanonstarts-tävling på plats? Går de ut i resultatordning så att ledarbollen slutar på 18:e och näst bästa på 1:an? Många banor för större tävlingar är ju uppbyggda där avslutningshålen ska vara utslagsgivande för nervösa spelare. De som slutar med ett par fem spelar ju 10 minuter till än de som slutar med ett par 3. Några minuter innan alla är helt klara och resultaten inrapporterade tilll resultattavlan vet alltså ingen vem som har vunnit.

Kanske minns fel men näst bästa slutade nog på 17:e.

Ja. Ledarbollen börjar på 1:an. Sen har dom väl haft plats för att eg hålla en grupp fri för att kunna starta ledarboll och runner ups på ettan. Men osäker på hur dom gjorde.

En fördel med kanonstarten är ju att man inte kan spela på resultatet… tycker jag är bra. Verkar dock som att dom kom in sist iaf.

DJ och Stenson är ju inte direkt snabbast i stan. Dessutom slutade dom med par femma (och en par femma ett par hål tidigare). Men dom var nästan ett helt hål efter.

1 gillning

True, men gick dom inte ut senare än dom andra också? Eller hade dom bara sänt det lite senare?

Vet ej. Men det var iaf skönt när Poulter skrek “Sorry!” efter han höll på och velade med klubba i fem minuter pga vindförändringar.

1 gillning

Är det samma 40sekunders-regel vid slag på LIV med?
Där är ju nåt de verkligen kan förbättra mot PGA
Plikta spelare alltså

20 sekunder borde räcka bra.

Håller med