Lågkonjunkturen kommer – vad gör ni?

DU! :smiley:

Att bli niad är nog fan bland det värsta jag vet. Särskilt av yngre personer. Var och provkörde en bil under helgerna och tjejen som agerade säljare (hon var hallvärd i vanliga fall) sa “Vill ni provköra?” “Vill ni ha den privat eller på leasing” osv osv. Burr…

Jag tror att de tycker att de är respektfulla och artiga men jag håller alltså inte med.

Nä Nä Nä, Ni tills efter ett “tag” då det övergår till du.
Sa beroende på vem så väljs ni,du, tilltals namn.

Jag såg att man kunde få omställningsstöd och tyckte att det här lät som en riktigt kul utbildning med stora möjligheter efteråt.

1 gillning

57år är en synnerligen lämplig pensionsålder.

3 gillningar

Mmm. Kollade kontot och det lutar mer åt 107 …

2 gillningar

Way to go, Puttis!
Nya saker att lära sig är ju hela grejen med arbetslivet! Efter 3-5 år blir man (läs: jag, Norrland) lite less och då hoppar man till något som man inte riktigt kan och ser till att bli dj-ligt bra på det.

1 gillning

Det kan även syfta på att det var två med i beslutet. :grin:
…vilket jag också misstänker att det var.

Nix.

Så det diskuterades inte ens? Tror jag inte på…
Och då pratar jag om skiftet bort från golf, inte själva ämnet.

Inte alls faktiskt. Min bättre hälft är en fantastisk kvinna.

Min är bäst

Blir spännande att höra hur ni använder AI i det hela
Nej, inte alls ironiskt utan ärligt intresserad.
Det finns väl knppast ett företag idag som inte skriker om att implementera AI i sin verksamhem utan att vet hur eller till vad…

Jag använder AI hela tiden. Att ta hjälp av ChatGPT har höjt både min kvalitet och min kvantitet avsevärt.

Jag kan fråga om bästa sättet att designa en relation i en databas eller om rena syntax-grejer. Högt och lågt.

Ibland gör ChatGPT fel och man får omformulera frågan osv men på det stora hela är det fantastiskt. Har ersatt googling till säkert 95%. :smiley:

Samma här, jag har Copilot inkopplad i min utvecklingsmiljö så dels direkt hjälp vid kodning men även snabbt fråga om någon obskyr j-a SQL-syntax t.ex.
(Den funktion jag använder mest är när Copilot genererar mina commitmeddelande till Git :slight_smile: )
Är det vad de menar med “AI-kompetens” eller är det att generera egna modeller att använda AI-motorn mot?

Hmmmm

Ja, som tex friskvård (golf), dator, mobiltelefon mm…

2 gillningar

Jag antar det. Alternativet låter lite för avancerat. :slight_smile:

Fast du kan tänka dig efterfrågan på den kompetensen :smiley:

Första ”riktiga” utbildningsdagen idag och det är nog tänkt just så, att man ska använda AI som stöd i kodningen. Den lär inte göra allt själv.

1 gillning

Misstänker att det snarare handlar om att använda ML/AI-funktioner som redan finns i verktygen.