Att bli niad är nog fan bland det värsta jag vet. Särskilt av yngre personer. Var och provkörde en bil under helgerna och tjejen som agerade säljare (hon var hallvärd i vanliga fall) sa “Vill ni provköra?” “Vill ni ha den privat eller på leasing” osv osv. Burr…
Jag tror att de tycker att de är respektfulla och artiga men jag håller alltså inte med.
Way to go, Puttis!
Nya saker att lära sig är ju hela grejen med arbetslivet! Efter 3-5 år blir man (läs: jag, Norrland) lite less och då hoppar man till något som man inte riktigt kan och ser till att bli dj-ligt bra på det.
Blir spännande att höra hur ni använder AI i det hela
Nej, inte alls ironiskt utan ärligt intresserad.
Det finns väl knppast ett företag idag som inte skriker om att implementera AI i sin verksamhem utan att vet hur eller till vad…
Samma här, jag har Copilot inkopplad i min utvecklingsmiljö så dels direkt hjälp vid kodning men även snabbt fråga om någon obskyr j-a SQL-syntax t.ex.
(Den funktion jag använder mest är när Copilot genererar mina commitmeddelande till Git )
Är det vad de menar med “AI-kompetens” eller är det att generera egna modeller att använda AI-motorn mot?