Klubbnyheter

Området som omfattas av byggnationen. 3 nya hål. Ett par 3 hål, 2 par 4hål och ytterligare en ny green ska in på det markerade området.

Stannum numer en del av Golfstar.
Observerat, sand har bytts ut i bunkrar till mer finkornig fluffsand. Kantskurna bunkrar. Vissa bunkrar utan vettig funktion har börjats fyllas igen.
Greenerna vid min 1:a runda rullade bra.
Fräscha bollar i rangens bollautomat.
Någon ny pro är rekryterad. Lite nyfiken.
Pratade med en medlem då jag en solig o fin dag tyckte att det var inte mycket folk på banan.
Svaret:…Mja vi är ju inte många medlemmar så det är egentligen inget konstigt.
Hur många?
: Tja vet inte riktigt exakt men kanske 300st…
:???
Till hösten är det tänkt att börjas med dränerings arbete på banan, lär behövas grävas en hel del.
Tanken är väll att Golfstar ska lägga några mille på att lyfta banan till en sk nivå fyra bana, läste jag någonstans
Väntar på att åtminstone 2 klubbar till runt Göteborg ska hamna i Golfstar.
Totalt nöjd hittills slipper evighets rundor, senast 3h 35min i sakta mak.

1 gillning

Dags för ett besök till västkusten!

Oki det börjar klarna för en oinsatt
Nivå fyra framöver är då nice.
Trodde 5 var bäst

Banklassificering: 4 STAR 3 STAR 2 STAR
Greenklippning 7 dagar i veckan 6 dagar i veckan 5 dagar i veckan
Greenernas stimpvärde 10-11 9-10 8-9
Flytt av hålkopp 5 gånger i veckan 4 gånger i veckan 3 gånger i veckan
Flytt av tee 4 gånger i veckan 3 gånger i veckan 2 gånger i veckan
Teeklippning 4 gånger i veckan (<10 mm) 3 gånger i veckan (10-12 mm) 2 gånger i veckan (12-15 mm)
Fairwayklippning 4 gånger i veckan (10-13 mm) 3 gånger i veckan (13-15 mm) 2 gånger i veckan (15-17 mm)
Ruffklippning 4 gånger i veckan 3 gånger i veckan 2 gånger i veckan
Semiruffklippning 3 gånger i veckan 2 gånger i veckan 2 gånger i veckan
Bunkerkrattning 4 gånger i veckan 3 gånger i veckan 2 gånger i veckan
1 gillning

De kanske väntar in eller lämnar det öppet för någon “femma” :wink:

Benestam har varit och tittat på området en första gång.
Nu väntar vi bara på pappersarbetet och lite undersökningar som görs.

Någon filur går omkring på nätterna och kollar efter rödlistade arter, bl.a. någon rödlistad vattensalamander.

Om något bygga-nya-hål-arbete kommer igång detta år är tveksamt.

Den där salamandern har stoppat eller förskjutit varenda byggprojekt runt Linköping den senaste 10 åren. Den verkar vara en jäkel på att sniffa upp vattendrag där något ska byggas och den verkar finnas i varenda en av vattendragen så rödlistningen måste ha skett genom lobbyverksamhet

2 gillningar

Vi hade en groda uppe vid DN/Aftonbladet-tryckeriet som förhindrade en utbyggnad av en trafikpropp i många år.
Sedan bestämde sig trafikverket för att bygga förbifart Stockholm, då verkade grodan ha flyttat…typ

1 gillning

Hmmm, hummelihum, Roundup som råkat spillas ut någonstans, hoppsan, …

Dom är dessutom lagliga att föda upp hemma om man släpper ut dom på samma plats. Undrar hur många som föds upp för att “hittas” vid byggnation av trädkramare.

1 gillning

Då får jag gratulera dom i eftermiddag!

Förre klubbchefen för Båstad Gk har förskingrat stora belopp.
Man undrar ju varför detta inte upptäckts tidigare?

1 gillning

Nåja. Den person du pekar ut har tagit över i Båstad. Det är f.d. klubbchefen där som förskingrat miljoner.

Verkar som att han ville fortsätta ta hand om klubbens ekonomi i en övergångsfas i 1-2 år efter sin avgång via eget bolag. Undra varför :joy::joy:

2 gillningar

Blandade ihop tidningens namn med klubbens namn - har rätt i mitt inlägg.

1 gillning

Jag har absolut ingen kunskap om detta ärende, eller den här personen.

Man kan dock generellt säga att driftiga personer ofta hamnar i styrelser och liknande bestämmande positioner. Om dessa personer sedan använder sin driftighet till att begå brott, då är det oftast inte stöld ur kassaskrinet utan ofta dolt på något sätt. Det kan sedan te sig uppenbart när man i efterhand ser vad som skett men under tiden det sker kanske det känns som allt är normalt.

Det står ju i artikeln att de amält revisorerna så det brast väl i rutinerna

Det kan man ju säga men i normala fall gör revisorer stickprovskontroller på bokföringsunderlag. Har de gjort för få stickprover? Har de gjort brottsligt få? Har de blundat för något som de sett?

Har de utfört sitt revisionsuppdrag korrekt men ändå missat?

Och, återigen, jag har ingen som helst kännedom om det aktuella fallet.