Ett mycket bra läge för attraktiva bostäder också, 100m till kyrksjön.
En badplats finns och en stor lekpark för små och stora barn som nu utnyttjas dåligt.
Hoppas det går igenom i kommunstyrelsen.
Många jobb närmaste åren för bygden.
Kommunstyrelsen tar vidare förslaget till kommunalfullmäktige, i och med detta och om ingen går emot partiernas ståndpunkt så går förslaget igenom.
Ekonomiskt kan kommunen med lätthet räkna hem affären på 10 års sikt.
17 miljoner för två golfhål är väldigt bra betalt. Nästan så man kan tro att det är sjönära tomter i Sthlm skärgård.
Egon
Nåja.
Vad kostar det att anlägga 2-3 nya, inklusive allt?
Hur gärna vill kommunen flytta timret?
Finns det några andra bra alternativ för kommunen och vad kostar isf dessa?
Jojo, säger bara att det är bra betalt.
Om kommunen ämnar ersätta klubben för förlusten så är det säkert en fair summa. Heder åt dem isf.
Jag är dock inte lika säker på att andra som fått mark tvångsinlöst blivit lika runt ersatta.
Egon
Nu har jag inte varit i Ljusdal men det låter väldigt trevligt med timmerdoft och utsikt i centrala delarna. Bruksorter skall märkas och synas.
Nu kommer det dofta gott på golfbanan istället.
De har hållit på i 38 år att försöka hitta en plats utanför centrala delarna av orten där det går att ha timmerterminalen. Det har varit allt mellan himmel och jord som ställt till det. Ett tiotal platser har varit på tapeten. Sällsynta växter, markägare som vägrat sälja, grannar som klagat, golfklubb som tidigare sa nej (bidrog säkert till att vi fick upp prislappen en del denna gång), oenighet inom kommunstyrelsen, dålig kommunekonomi,…
Och som väntat gick kommunalfullmäktige på kommunstyrelsens förslag.
Till våren väntar projekteringen, man får hoppas att det inte hittas någon rödlistad skalbagge, något fornfynd eller annat elände som ställer till det. Banarkitekt kommer att anlitas, vem vet jag inte. Vi har styrelsemöte imorgon, undrar om man skall ta bussen, champagne är det minsta jag förväntar mig.
Kanske inte direkt klubbnyhet. Men ändå
Nån som vill bli greenkeeper på Lagans GK?
Tack för informationen…… inget som meddelats medlemmarna än. ![]()
Egon
Varför skall man meddela medlemmarna? Det är ju bla därför man har en klubbdirre, för att sköta saker på uppdrag av medlemmarna.
Brukar ni bli informerade om att klubben söker folk?
Att Gk valt att säga upp sin anställning/eller blivit uppsagd är väl info som medlemmar bör få ta del av.
Troligen är det något som hänt. GK har gett upp eller så sitter styrelsen på lite för höga hästar.
”5hundringen” som höjde årets medlemsavgift skulle oavkortat gå till banan. Redan där borde man anat ugglor. Det luktar svepskäl.
Jag har inside info som jag inte vill skriva här.
Egon
Borde kanske söka tjänsten och fixa banan. Vet exakt hur.
Lite rättning o inside som jag kan skriva om.
Det var inte head-gk som det syftar på. My bad. Enkel förklaring är att jag tänker GK som GK och resten som banarbetare. Så benämns det inte längre.
Sökande får vara glad om lönen landar norr om 30k. Man får en ag som tror de äger banan och har rätt att peta på alla anställda. Dvs. ett knippe wannabe’s som knappt spelat under 90slag tycker att de ska säga till hur/när banan ska klippas etc.
Det är mil ifrån hur en verksamhet bedrivs inom industri eller entreprenad. Där anställer man kvalificerad personal och ser till att de kan göra sitt jobb som de också då vet bäst hur det ska utföras.
Egon
Undantaget från strandskyddet klart.
Johan Benestam är föreslagen som arkitekt.
Sökande får vara glad om lönen landar norr om 30k
En GK för 30-ish? Kan det vara möjligt? Vad får man för 30k/mån? Typ ingenting. Jag menar nu en “riktig” greenkeeper, inte en dussinperson som kör ruffklippare.