Ett litet sidospår.
Sådana här historier är alltid spännande. Kommer ihåg en VD på ett företag jag jobbade på som inte skötte sitt jobb perfekt, mycket hysch-hysch var det när han fick lämna företaget. Mike som han hette, råkade göra en blunder när han lånade ut en usb minnessticka där han råkade ha kopia av uppgörelsen med bolagets styrelse. Million-dollar-Mike hade därefter svårt att få ett nytt jobb inom branschen.
Brännholm har fyra bolag, två av dessa är satta i konkurs under föregående år, de andra två har tämligen låg omsättning. Ett bra sätt att rädda privatekonomin är kanske detta bli-sprakad-VD-trick.
Stora Lundby byter namn till Stannum Golf.
Hette tydligen det från början.
Nån som har erfarenhet från banan.?
Har ”bara” nån timme dit o det är kul att spela nya banor. Men denna har jag missat helt
En kul bana. Inget spektakulärt. Men ärlig och bra senast jag spelade den. Lätt att gå. Väl värd ett besök men ingen premiumbana. Ej heller kalle anka bana.
Edit: hade inte kört långt för att spela den. Men hade inte tvekat på att spela den om jag var nära.
Liten miss i texten (och initialt i klippet) då regnvatten inte är speciellt skitigt, i sig, och inte innebär någon fara för hav och sjö… när det regnar ner i de samma. I klippet byts det snabbt till att benämnas som dagvatten vilket är en helt annan sak och det är naturligtvis det som åsyftas hela tiden.
Absolut, och min enda poäng var att regnvatten, såsom annat vatten (grund-, smält-, etc.) naturligtvis kan bli dagvatten men att allt inte blir det och det är således därför de har olika benämningar.
Vid första anblicken kan ju folk tro att regnvatten är farligt och att det bara duger till att vattna golfbanor med.
Det var kanske bara ett olyckligt ordval men det säger ju något det också.
Även Vallda kommer att behöva en ny klubbchef. Den som tillsattes av ägarfamiljen för några år sedan har sagt upp sig, alternativt fått dojan - vilketdera har inte framgått helt tydligt av kommunikationen från klubben.
A propos Brännholms nya (eller snarare tidigare) position. Så här står det i den länkade artikeln i Golfbranschen:
“De senaste femton åren har han drivit egen konsultverksamhet inom digital marknadsföring, kommunikation, storytelling och filmproduktion. En av de största kunderna har varit Svenska Golfförbundet där Mattias under fyra säsonger varit ansvarig för produktionen av Pitch – SGF:s strategiska kommunikationskoncept för att utveckla verksamheten på svenska golfklubbar.”
Någon som kan förklara vad “Pitch” i praktiken är? Eller för den delen vad ett “strategiskt kommunikationskoncept för att utveckla verksamheten på svenska golfklubbar” mer generellt konkret är för något?
En uppsättning riktlinjer? Guidelines kring hur klubbarna bör kommunicera? Nåt IT-verktyg de kan använda? Nån uppsättning nyckeltal klubbarna kan använda för att utvärdera och styra sin verksamhet? Nåt helt annat?
Det är förbundets sätt att tömma kassan lite så att det inte ser för illa ut när de glupskt roffar åt sig av svenska golfares pengar. En serie videoklipp av mer eller mindre tveksamt intresse till en kostnad som du inte kan ana.