Jag känner honom också privat och min åsikt (som medlem i klubben) är att jag välkomnar hans inställning att HGK bör återfå lite av den status vi haft som premiumklubb och att enda sättet att göra det är att ha bättre klass på alla detaljer, främst banans skick har ju som bekant varit ett sorgebarn. Huruvida han är rätt man att göra detta vet jag inte, men jag ska ge honom en ärlig chans. Till skillnad från några (ej namngivna) personer vars första reaktion var, “Va? Har de inte tagit några referenser?”
Gullegull och klappar på axeln är modellen för att framgångsrikt bullshitta sig kvar i alla former av maktställningar.
Visioner och starka åsikter dvs. vara kompetent och ha en känsla för vad som är rimligt och rätt, spelar väldigt lite till.
Historien är full av människor/öden som i efterhand har fått upprättelse. Mörkertalet är stort.
En förening med okunniga och foliehattsbrklädda medlemmar är ingen bra arbetsgivare. Brännholm mår nog bättre i längden av att inte ha kvar uppdraget.
Man ska akta sig för att tro allt man läser i kvällspressen. Styrelsen verkar förvisso ha skött ärendet dåligt, men det finns en del saker i ärendet som inte blivit offentliga.
Förvisso. Sådana medlemmar handlar det inte om. Snacket om “medlemsdrev” är just bara snack. Jag har sonderat terrängen bland de tongivande grupperingarna i klubben och inget “drev” har funnits.
Jag har inte varit med i den här röran alls, men känner alla inblandade och har en bra bild av vad som hänt. Ska bli intressant om det kommer fram fler detaljer.
Jag hade hoppats att styrelsen skulle kalla till ett informationsmöte där medlemmarna kunde få en bild av vad som skett. Men det tycks finnas just någon form av NDA som styrelsen signat. Frågan är om ett årsmöte inte trumfar det.