Beror ju helt på vad alternativet är men om man har 40 fm på helg och obegränsat under övriga tider så kanske det är ok?
Personligen har jag aldrig spelat mer än 20 rundor på min hemmabana på ett år och då tyckte jag att jag spelade mycket.
Tycker en bollränna som singelkö vid ettan vore en utmärkt idé för dom som genuint vill spela mer och inte bara ta upp plats.
Jag fattade som det är obegränsat på andra tider, dock max 4 bokningar samtidigt. Generöst ändå. Undrar hur många som blir griniga för den här förändringen?
Alltid någon…
Well, man säger att man får så mkt.
Det “positiva”:
-
Fritt spel på GolfStars banor i Sverige, Finland och Cambrils i Spanien.
-
Fritt spel på GolfStar Indoor (1 timme per bokning).
-
Inget prime time på 9-hålsbanorna.
-
30 dagars förbokning.
-
25 procents rabatt på greenfee om man vill spela utanför sin kvot.
-
**25 procents rabatt för gäster i bollen.
**
Jag klarar mig kanske på 40 rundor, men då pratar vi om 1200/mån * 12 mån = 14400 sek för 40 rundor.
På banor som man trots allt har en del att önska av.
Och jag kan spela en del utanför prime time, men ofta med en kamrat med behov av bil. Tänk att kunna boka en bil digitalt, och att kunna hämta ut den utanför receptionernas normala öppettider, det är ett ständigt problem. Ett par banor har löst att hämta nyckeln tidigare, men det är väl två tror jag?Erbjudandet om spel i spanien är ju för fasen ett hån, vem åker till spanien för att lira pitch o putt?
Jag kommer att få den nätta prisökningen med 69%, dvs 5900 sek mot 2025.
Då ingår det ju som de så glatt proklamerar spel “året om”: i en simulator eller via en niohåls korthålare i spanien, wow…
- en nihålare i spanien, kommer inte att besökas
- ett par banor i finland, kommer högst troligt inte att besökas.
- En ny bana i göteborg, skulle kunna besökas, men knappast enkom för ändamålet.
- fria tider i indoor golf, där jag ska försöka trängas med ett STORT antal medlemmar, och det är emellanåt svårt att hitta vanliga golftider, så det känns som att det kan bli kort med tider inomhus öht, iallafall om man arbetar på normala tider.
Så, nu har faktiskt tanken på att byta medlemsskap startat… Trots att jag nog egentligen inte vill…
4800 kr inga prime timer passar mig väldigt bra.
Så en nedgradering från i år blir ok.
Nyttjar bara hemmabanan med Golfstar, väntar nu på att dränerings arbeten ska utföras.
Fd Ingetorp som finns att spela på med Golfstar i närområdet lockar 0.
Allt annat som Golfstar erbjuder i sina paket är ointressant för min del.
Vad kostar medlemskap i en “traditionell” klubb? Dvs vad får man för de cirka 15 k/år om man väljer trad?
Ingetorp! Det var inte igår. Klassiker som puckelpisten och hängmattan ![]()
Ingetorps okända hängmatta …fast nu heter klubben Lunna
En bana med 36 hål runt stockholm ligger på runt 10-12 bland de jag tittat på. Om man går för under 36 hål hamnar man på runt 9-10k
Throwback till Strandhill GC utanför Sligo. Enorma pucklar längs stora delar av femmans(?) fairway.
36 hål är ju i praktiken värt mer än 18/27 men har man en sund ekonomi med ett bra antal fullvärdiga medlemmar så ska det inte behöva kosta mer.
Egon
Det beror på hur man finansierat bygget av de 18 vs de 18+18. Det beror nog också på att det just är mer attraktivt med 36. Efterfrågan är då högre och priset blir då också rimligen högre.
Hur de 36 hålen ligger placerade är givetvis också väldigt avgörande. Min klubb har 36 hål men banorna ligger 9km från varandra vilket innebär dubbla klubbhus, dubbel maskinpark, dubbel uppsättning restaurangpersonal osv…
Öijared gk 3x18 + en korthålsbana/multibana.
Årsavgift med “,massa” lulllull strax under 13000kr/år.
Utan massa lullull strax under 11000kr/år.
Hur många månader per år brukar man normalt kunna spela på Öijared ?
Har hört från hyfsat säker källa att Arlandastad och Djurgården inte verkar komma överens.
Arlanda vill ha hutlöst betalt för att “upplåta” greenfee åt Djurgårdens medlemmar.
AIK förhandlar tydligen med Vallentuna.
Vad menas med “upplåta” GF?
Vet ej.
En gissning är ca 6 månader, april/maj o framåt.
En annan att banorna har olika längd på säsongen.