Klubbnyheter

Jag får 54 hål + korthålsbana för ca 8000 kr (om man har en spelrätt). Hade gärna betalt 11´ om vi sluppit de 600 extra medlemmarna som ledningen stoppade in utan dialog för några år sedan. Sedan får jag ju till ca 140 rundor för detta iallafall så tillgängligheten för mig som spelar i gryningen är inte jättedålig med möjligheten till spontangolf är noll. Säsong slutet mars till någon vecka in i november. Utöver priset tillkommer att man behöver bo i Linköping och ibland får man köa i 5 minuter på vägen till golfbanan men det kanske ni får i Stockholm också ibland :wink:

Dito. Hade gärna pyntat 6.5k istf 4.8k, om vi sluppit cirka 400-500 medlemmar.
Med 2200-ish medlemmar på 27 hål så är det kört att spontangolfa 2, 3-, 4-boll. Som solobokare har man i alla fall vissa möjligheter även om de inte är många.

Tycker det är ganska lätt att spontangolf på Golfstar norr om stan.
(Fast jag har ju en som bokar helgtider åt oss… :face_blowing_a_kiss: @TeMo )

1 gillning

?? Stockholm …Öijared strax utanför Göteborg..
Vid mina 2 besök har det varit nice flyt på banan/orna som spelats.

Då känns det dyrt. 1000-1500kr per spelbar månad känner jag är rimligt.

Norr om stan är det enklare, om man inte kan tänka sig att besöka gripsholm som mer eller mindre alltid har lediga tider.
De värsta i golfstar är nog riksten och waxholm?

Räknar annorlunda, iofs är allt dyrt för mig då antalet rundor är få vilket ger höga fasta kostnader per runda. Är ju ingen buffegolfare..

Jag tror vi landar runt 900 medlemmar i år. Det knorras ändå rejält om att det inte finns lediga tider. I-landsproblem när man läser vad ni andra skriver, men ändå. 7500/år 18+9 korthål. För ungefär samma summa får jag 36+9 korthål 7mil bort. Finns inte på kartan med min framförhållning. :pensive_face:

Egon

Hemmaklubb sju mil bort är inte riktigt aktuellt om man har närmare alternativ. Jag hade inte heller valt sjumilaklubben.

.. och hade golfen varit det enda och primära så hade jag varit medlem på orten där jag jobbar.

Egon

Nu har första lilla myrsteget tagits i att bygga om och förbättra hemmabanan.

3:e hålet, kort par 5:a, strax före greenen ett vattenhinder som delar fairway i två delar. De senaste åren har träden som står kort om vattenhindret på höger sida vuxit så mycket att de flesta spelare som inte slår jättelångt och högt inte har haft högra delen av fairway i spel före greenen, 95% av alla spelare har gått mot vänster sida.

Tanken är att två björkar skall sparas, den längst till höger och den längst till vänster. Idag har den eländiga sälgen försvunnit.

Bild på hur hålet såg ut innan dagens arbete.

1 gillning

Det är ju svårt se från bilderna och banguiden men inte ser det väl såå svårt ut att nå den högra fw-delen? Typ j6 eller j7 som väl borde segla över de där träden någorlunda enkelt?
Det är givetvis vettigt kapa träden ändå, för svårigheten skall ju inte vara träden utan vattnet på båda sidor om höger fw, tänker jag.

Jag behöver järn-8 för att komma över. Vid normaldrive (200m) är jag för långt ifrån för att kunna slå järn-8.

Det är ungefär 150m kvar till mitten av greenen från trädridån.

Min klubb söker ny klubbchef.
Efter 17 år flyttar vår nuvarande till Abbekås.
Så känner ni någon som tröttnat på året runt golf, gillar riktiga vintrar och drömmer om att spela midnattsgolf så tipsa gärna om att söka jobbet :blush:

Hur mycket kan man tro att en klubbchef tjänar?
(Nej, jag skall givetvis inte blir nån jämrans chef)

Det varierar nog väldigt mycket beroende på vilka arbetsuppgifter som ingår och hur stor klubben är.

Med din väldigt generella frågeställning skulle jag svara någonstans mellan 20 000kr/månad och 100 000kr/månad

1 gillning

Jag hade funderingar ett tag om jag skulle ge mig in på detta spår och pratade med en snubbe som var med i styrelsen för en golfklubb i närområdet. Hans refklektion på mina tankar var. Det kan du säkert göra men du ska bara tänka på två saker. Du kommer troligtvis behöva gå ner i lön och aldrig ha tid att spela golf. Där slutade mitt intresse för detta karriärval.

2 gillningar

Någonstans mellan 40-50.000 i månaden är det som gäller här uppe. Fritt spel på banan ingår så klart. :blush:

1 gillning

Umeå är ju rätt stor klubb i närheten av rätt stor stad och rollen innefattar ganska många arbetsuppgifter så lönenivån ligger nog lite över medel för klubbchefer.

Vi har ingen klubbchef hos oss. Kanslist, Pro och Greenkeeper är de tre heltidsanställda vi har.

Nu kan du teckna ett medlemskap på Backa Säteri som gäller fram till den 28 februari 2026 för endast 999 kronor.
Backa Säteri är en av få banor som håller öppet med sommargreener året runt.

Vid frost inget spel.

1 gillning