Klubbnyheter

Kollade KF.

Ja, de har två mandat i kommunfullmäktige.

De borde ju protestera å det grövsta att allmänningar används till golfspel.

Hofen säljer nya aktier för 250k, finns dock betydligt billigare på tex Blocket.

Nya aktier? Emittering och utspädning, dvs fler medlemmar?

1 gillning

Bra fråga, det är 25st exklusiva aktier som erbjuds och det går att få räntefri avbetalning under 60 månader

Köpa för 250k om man kan handla billigare via Blocket etc, är möjligen en rätt dålig affär. Vad kostar motsvarande “på Blocket”?

Snabb googling. 180 -195Kkr

Japp, klickade på den billigaste, där ingår även årsavgift på 25 tusen för i år men värdet av det är väl rätt begränsat vid den här tiden på året.

Att köpa en ny för 250 tkr känns som att kasta en massa pengar i sjön, men det drabbar väl ingen fattig…

För någon som inte har 200’ att lägga upp kontant utan vill betala den på avbetalning på lite drygt 4’ i månaden?

Lägger man 75 tusen extra på golfaktien för att man inte har råd att betala kontant behöver man en förmyndare. :slight_smile:

2 gillningar

Om man inte har råd betala kontant och ändå överväger köpa en BH-aktie, så behöver man också en förmyndare (alt vet man något som ingen annan vet).

4 gillningar

@Berra kanske kan ta ett uppdrag till.

1 gillning

Har sett så lågt som 150k under sommaren. Sen om den sålts för det har jag såklart ingen insyn i.
När jag var (anvisad) medlem för många år sedan var det många som sa att de köpt aktier för runt 50-60k

Lånar man pengar för att köpa en bil är det väl inget som egentligen hindrar att man köper en golfaktie på avbetalning?

Jag köpte en av våra BH-aktier på räntefri avbetalning för några år sedan och sålde den i somras utan förlust. Speciellt efterbliven känner jag mig inte och någon förmyndare behöver jag definitivt inte.

Förra året spelade vi till mitten av november och i år öppnade banorna 20 mars. Det är en lång säsong för Stockholmsområdet.

3 gillningar

Men kanske inte pga du inte hade haft råd att köpa den kontant? :wink:

Min poäng var väl mest att det är bättre att betala 175 tkr än 250 tkr. Inte behovet av att låna. Det kan man ju göra för att köpa för 175 tkr också, om än inte räntefritt. Tror inte räntekostnaden blir 75 tkr ändå… :wink:

Perra10 kanske inte hade det valet heller. :grinning_face:

2 gillningar

Trevligt.

1 gillning

Golfstar slopar medlemskap med obegränsat spel:

Jag har inga priser att jämföra med. Men om X-larges begränsning innebär 40 prime time tider (förmiddag helg) om året är väl det ganska ok?