Joggers

Det är den gång per decennium man inte är vit eller röd, nåt brunt skymtar fram och man tar på sig en vit t-shirt eller pike.

Det stämmer, kostymer ”off the peg” brukar jag ta till skräddaren och ”made to measure” är ju som det låter.
Bespoke har jag inte gett mig på ännu och post-covid känns det som att klädkoderna lättats upp ngt så frågan är om det någonsin blir av.

Joggers funkar tydligen även 2025 :face_blowing_a_kiss:

Han hade åtminstone kunnat köpa rätt storlek..

3 gillningar

W32, mindre hade nog blivit tight i midjan och större lite pösigt.
I övrigt är det tyvärr one length som gäller på denna modellen :grinning_face:

Bryr mig inte alls om vad folk har på sig, däremot dömer jag alla och sorterar dom i fack efter deras klädval. Den där hamnar i ett fack med veganer, hipsters och allmänt självupptagna personer som sysslar med greenwashing och inte sällan är rödvinsproletärer. Dvs en person jag absolut inte skulle prata med frivilligt.

1 gillning

Undrar vilket fack man hamnar i med chinos och en pike på jobbet. Träningströja och träningsbrallor hemmavid…

Är det så kallt att man behöver en tjock mössa känns det som att det finns mer optimala val av byxor och strumpor. :grin:

2 gillningar

2/5, så möjligen kantboll in i det facket

Vegan :cross_mark:
Hipster :cross_mark:
Självupptagen, kan säkert uppfattas som det men det är oftast bara ointresse
Greenwashing :cross_mark:
Rödvinsproletär, arbetarklass från Nättraby utanför Karlskrona

Skyller på att kepsen blåste av i motvinden! :grinning_face:

???

One length, hur fan kom man på att det är toppenlösning, i segmentet kläder?
Det kan KANSKE funka på shorts.

2 gillningar

Det blir mer klirr i kassan mm man är tillverkare och kan få “one length” att funka.

är gärna schyst klädd. ingen märkes lirare.
när jag började på södertälje var där en
ganska fet kvinna som alltid spelade i linne
och mummel byxor. inget under varken nere eller uppe.
det var en syn jag aldrig får bort

1 gillning

Joggers är ju ingenting mot de tvåfärgade fritidsbyxor som folk väljer att ha på sig.

Egon

Biltema?

Bjäbb.. man får ta det onda med det goda. Hennes klädsel satte kanske ett exempel övriga kvinns hade kunnat följa?:wink:

Menar du såna som är lite mer traditionella vandringsbyxor ala Revolutions race typ?

Jag vågar (eller hoppas snarare kanske) att de inte får det… Att lyckas alltså.

1 gillning

Ex: