Idrottsutövares oförmåga att åstadkomma något vettigt efter karriären

Är nog bra att lära sig språket men han är inte den första eller sista idrottsutövaren att blir lurad på alla sina inkomster.

Anläggningen nu köpt av ny entreprenör.
Klűft med partners plöjde ned kring 50 millar i projektet. Drygt 30 millar var skulderna vid konkursen. Enligt rykten på byn var köpesumman en bra bit under 10 millar när konkursboet sålde, det skall nu bli HVB hem, ett område med i princip obegränsade ekonomiska ramar.

Se bara på rikskände Jan-Emmanuel som drog in några hundra millar i vinst på den typen av verksamhet, mycket tack vare bra nätverk från politik-tiden.

Köparna är några som drog in massor av stålar när de sålde sina andelar av ByggFakta till StrilingSquare.

Den här tråden ja…

Drar mig till minnes mina år i Karlstad, arbetande på ett större dataföretag. Karlstad är också en stad som vid tiden också hade många elitidrottare.
Jag hade förmånen att arbeta med två tidigare landslagsmän i friidrott och en olympisk guldmedaljör i annan idrott. Alla var synnerligen väl fungerande och avancerade snabbt till attraktiva positioner.
Baron blev väl VD för lite allt möjligt?

Skulle säga att en framkomlig väg för elitidrottare är att helt enkelt börja jobba. Har drivet och framåtandan.

Skulle nog säga att dåtidens idrottare som gick idrottscollege i USA fick en god utbildning samtidigt

1 gillning

Nja.. det är nog lite för enkelt.

Man kan ju tillstå att elitidrottare har en viss förmåga som inte alla andra har. På ett sätt beter den sig lika men i övr. kan de naturligtvis vara väldigt olika avs. det mesta.

Däremot så är vi/pöbeln lite för färgade och tror därmed att en så framgångsrik person borde ha något att komma med även i andra sammanhang.
Det blir helt enkelt en egenuppfylld profetia.
När sen korthuset rämnar (som det gör för en del) så blir man varse om att människan inuti den dyrkade inte är mer än bara en människa.

Egon

Det var ju ett litet sampel jag hade att göra med och de hade nada av önskan om idoldyrkan. De såg möjligheter och jobbade hårt , strukturerat och bra. En skillnad mot nu är att de inte tjänade så mycket på sin idrott som de nutida.

Fd elitare som skall syssla med ngt annat gör möjligen klokt i att inse att deras namn kanske inte räcker så långt och det är kunskaper och driftighet som gäller om det skall blir ngt funderande?

Undantag finns, tex Zlatan som har (hade?) ett namn värt pengar men som också verkar ha viss feeling för affärsverksamhet (förknippad med namnet).

Ja, väldigt framgångsrik i flera bolag. Tror han utbildade sig efter sim-karriärens slut. Nu nöter han på rangen nästan lika mycket som han gjort i bassängen! :slight_smile: Verkar vara en hyvens man.

Carolina Klűfts blivande x-man Patrik är involverad i ytterligare en projekt på väg mot konkurs. Ett äventyrsbolag i Vemdalen.

För att vara så där ytlig… så syns det väl ganska tydligt att han inte är någon affärsman? :flushed_face:

Egon

Ja tillsammans med min gamle klasskompis Markus.

Var inte Patrik hockeycoach? Vad hände med det?

Är ungdomsansvarig i Hudik Hockey

9,1 miljoner blev prislappen.

Läste på lite om storleken på klűfts camp järvsö. Hotellanläggning med 130 bäddar, konferenslokaler, restaurang, gym, lägenheter, idrottshall, yogasal mm.

Låter rätt billigt med 9,1 miljoner.

Väldigt sköna sängar, god mat och gott vin😁