Idag

Dom har en Jänkare Vanderbeck som vräker in mål, dif torskade borta så det är lite revanschmatch ikväll.

1 gillning

Inte traditionellt kanske, men det är väl knappt iffiff heller isåfall :wink:

Nu är jag inte gårdare men det där var verkligen bedrövligt. Vill ha upp Djurgården till SHL!

Japp bedrövligt passar bra, Costmars indianare vid ställningen 2-3 i början av tredje är helt idiotisk och ledde till 2-4. Där anser jag att matchen tog slut även om DIF tryckte på bra sista minuterna.
Bara att bryta ihop och komma igen.

Till er som gynnar Uber och Bolt, TÄNK till en stund …!

1 gillning

Ingen vidare insats såklart, men inget man behöver dra några växlar av.
Det var många utvisningar (boxplay) och vi vinner ändå skotten.
Vi har den förväntade skytteligaledaren på skadelistan och vi har bara en “bra” målvakt. Två killar som står för fart är på JVM.

Personligen är jag inte orolig, utöver faktumet att det känns som många skador över året.

Känner mig kränkt…skoluniform borde vara obligatoriskt

Undrar om man får samma ersättning ifall man diskrimineras som pastafarian.

1 gillning

Skall vi gissa att det handlade om Idrott? Och att det vore bättre att bara skicka eleven ut från lektionen. Och att betyg sjunker om man är frånvarande mer än X.

Alternativt att “lämplig” klädsel är föreskriven.

Det saknas nog en del information här…

Jag tror att en lärare inte får skicka ut en elev från en lektion alt om eleven vägrar så är läraren körd.
Ordnings betyg är väll borttaget sedans länge?

Idag hade jag en brottningsmatch med SAS kundtjänst. Ett ben i en flygning blev inställd och de hittade inga alternativ.
Först brann det till då jag försökte komma i kontakt med en live agent i deras chatt men den j*vla chattbot visst förstod att jag ville komma till en levande person men vägrade ge upp sina försök. Det lilla aset till chatbot heter Ture och borde dö.

Till slut kom jag förbi Ture, och en vänlig person skrev att jag måste ringa in för just mitt ärende.
Ok, ringer in, väljer via tonval att prata svenska. Min tilldelade agent pratade så dålig svenska så jag förstod knappt vad han sa, han fick upprepa flera gånger. Till slut, efter vi switchat till engelska, hittade vi en flight dagen innan som var helt ok. Vi lägger på. En stund senare ringer han upp och säger att flighten är full (alltså vi pratar om ARN-CDG Paris i juni) den är fan inte full. Jag frågar vilket alternativ jag har. Han säger ”vänta häng kvar” och det gör jag i 10 min då han återkommer. Och jo, visst finns det plats. Lusläser bokningsbekräftelsen och japp den stämmer.

Ursäkta lång text men var tvungen skriva av mig. SAS kundtjänst (och IT) är ett kapitel för sig. Har haft så många märkliga upplevelser. Det är 7 månader kvar till resan till Montreal så mycket kan hända än.

1 gillning

Riktigt svajig kvalitet. Deras IT-plattform kallas inte för inte för SK-IT i folkmun och när man ringer in är det inte sällan man får köra HUACA två-tre gånger.

2 gillningar

Idag blev jag jagad av en taxi Stockholm. Tutade och hade sig för att jag inte gjorde en tesla acceleration med dubbdäck i rondellen vid eriksdalsbadet. Så lönerna kan inte vara tillräckliga för trafiksäkerhet på det företaget…

12 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Taxi var god dröj

matsedel

Hittade en matsedel från året när jag gick i 8:an.

Taxi → egen tråd :thread:

Ständigt denna råkost som serverades. Min mor läste det som råk-ost och undrade vad denna ost var för nått ? :smile:

1 gillning

Vad var det? Vitkål, morötter och några enstaka russin?

Ja, ungefär det tror jag. Det som idag väl kallas “sallad” på restaurangerna ?

Vitkålsblad och en skuren morotsbit hos oss.