Förresten - ärtsoppa på en FREDAG ? Vilket etikettsbrott
Man käkade ju inte ärtsoppa ändå. Oavsett dag.
Jodå. Med massor av senap. Och så snikade man en extra pannkaka med sina stora ögon och huvudet på sned …
Hellre ärtsoppa än leverbiff
Började äta senap i 20-årsåldern. Och fortfarande bara till kokt korv eller falukorv i ugn.
Kött varje dag utan alternativ. Ingen fisk eller vegetariskt. Skulle inte funka idag.
Det fanns alltid hårt bröd, smör och ost
På den tiden man också fick bannor om man inte åt upp. “Tänk på barnen i Afrika”. Och lilla jag tänkte hur fn det kunde hjälpa barnen i Afrika att jag klämde i mig nån levergryta.
Skulle jag kolla en trailer för en ny Netflix-produktion. Klicka inte på länken.
#Whammed
Förklara varför lastbilen framför får punktering och sladd när hon skjuter ut i sidan av bilen? Vilket mög.
Haha, jag sa aldrig att det var varken realistiskt eller bra. Jag skrev ju tydligt att du inte skulle klicka på länken.
Inte är ett ickeord. Gäller ju även i golf.
Idag hoppade jag på bankens erbjudande om att binda bolånen till 2,95% ett år framåt. Men jag har redan sett att andra banker erbjuder bättre.
Är väl tveksamt om det är lönsamt egentligen (troligen inte) men det kändes bra. Kommer sänka min månadskostnad med ca 4000:- före ränteavdraget.
Skulle jag ligga kvar på rörligt skulle jag fått 3,39% från och med 1 januari med den rabatt jag har. Finns de som har högre rabatt också såklart. Nu i Q4 har jag haft 4,09%.
Det kommer ju fler räntesänkningar men frågan är om de hinner sänka så mycket att snittet hamnar under.
Det är skrämmande när man ser tillbaka på hur j-a bra det funkade ändå. De få tillfällen jag lämnar mat på tallriken är det med lite skam i kroppen.
På nåt sätt ser jag det som positivt med denna uppfostran och jag ser kontinuerligt hur det misslyckats på senare generationer.
Egon
Tack för skrattet!
Egon
Lite samma ämne som Perra’s.
Idag ringde jag Volkswagen försäkring eftersom det nu gått 2mån sedan jag anmälde min plåtskada.
Jag fick ett no-reply (på mail) när jag anmälde på 5min om att de skulle kontakta mig.
Nåja. När jag nu ringde så sa de att de hade svarat 3dgr senare till en fd. kollegas mail.
Alltså… no-reply till min mail och bara för att kollegan haft ett ärende med dem för 3 år sedan så skickar de slutgiltig konfirmation till honom!?
Nu hade han slutat… och adressen lever i nån subvärld på nätet, så de fick inte studs… men ändå.
Egon
Idag har motorspaden fått jobba.
Och idag är det totalt busskaos i Umeå!
Tänk om detta hade varit i Stockholm (eller Göteborg) - det hade blivit förlängt Aktuellt.
Nu blir det väl på sin höjd en liten notis i nyhetssändningarna bara…om ens det ?
Jag vill inte vara sån, men det drabbar ju kanske lite fler personer gissar jag. Impact… Lite samma argument som att prioritera att laga en väg i Härjedalen för att “man lagar ju bara essingeleden”
Fast det är ju lite gulligt när de ställer ut hela Uemås bilbestånd för att det ska se lite värre ut