Idag

Fel vinkel.

Det borde ju påpekas att norrlänningar inte längre kan köra bil när det snöat. :wink:

ps. För övrigt var jag och barnen insnöade för några veckor sen. Gick inga bussar och gatorna var inte plogade så vi kom inte nånstans. Kommer inte ihåg om det nämndes i riksmedia eller inte. :slight_smile:

1 gillning

Idag var det läge för att fastna i snön på gatan utanför huset. Körde lilla bilen med 2wd och bara 15" hjul. Fick gunga den en del för att komma igång.
Sedan skottade grannen bort plogvallen. Han har en ganska rejäl “jordbrukare” :tractor: med 4wd. Bra med sådana grannar.

Tänker jag på dessa ord: “Hycklarnas val är alltid de enklaste.
För om man inte är redo att agera i enlighet med de värderingar man säger sig stå för är det en signal för att man egentligen står för något annat.”

1 gillning

Idag resa till alperna för julfirande, inser för varje år vad mycket jag hatar långa resor. Jobbigt för sambon, men hon var förvarnad innan vår första resa tillsammans.

Jag kommer vid fortsatt resa förmodligen att avsluta mina dagar genom en infarkt på en flygplats.

Idag bara tre “incidenter” än så länge

1. Bonussonen med AdHd (33 år) lyckades tömma ut hela sin packning på golvet när vi skulle åka iväg mot Arlanda.

2. Vid incheckning uppenbarade sig en bug i systemet. I skidutrustning har man rätt att ha med 2 “bagage”, dvs. skidor + pjäx/hjälmbag. Systemet vid självincheckningen klarade bara 1 “bagage”.

3. Mobiltelefonen fösvann för en stund vid säkerhetskontrollen. Lådan där den legat tillsammans med min jacka hade tydligen tippat omkull och mobilen ramlade ner i innanmätet av rullbandet.

2 gillningar

Ibland är det mindre smidigt med bagage vs ordning.
Senaste trippen till Spanien:

• Får e-post om att checka in kabinväskan pga mycket bagage.
  • Går inte göra via self check-in.
  • Går förbi ett par vid ingången till checkin. De pratar med en ur personalen. Jag blir fastropad “varför går du förbi?”. Lätt palaver. Jag säger åt dem att gå så kan jag gå bakom.
  • Nästa tomte till personal tycker jag skall använda self check-in.

Då avbröt jag och tog ombord kabinväskan.
Att de sedan lämnade en hel kärra med bagage, på ARN, bla min golfbag, pga för tung totalvikt på flygplanet, tillhör också “upplevelsen”.

Med det sagt: Jag reser gärna. Är väl vanan av tusentals flighter med ibland tillhörande jox som immuniserat mig.

Jag reser nog mer än de flesta här och det mesta går att undvika med lite planering, men i slutändan är det ändå ett jäkla elände att resa. Alltså själva transporten. Skönt att inte ha någon resa inplanerad resten av året …

1 gillning

Själva resandet i sig har jag inte emot men all den tid man gör av med på flygplatsen innan man åker iväg…
Nu såg jag på FB ett sätt att fördriva tiden på flygplatsen: Gå en promenad förbi alla gater. Schripol (sp?) gav tydligen en promenad på dryga två timmar :smiley:

1 gillning

Schiphol heter den. Veckopendlade till Holland under 9 månader i en svunnen tid. Som tur var åkte jag business class och hängde i loungen under väntetiden. Stor flygplats är det.

1 gillning

3 gillningar

“shithole”

1 gillning

värsta idrotten

1 gillning

blev det 9 timmar på akuten. Beskedet blev lunginflammation med mykoplasma som grädde på moset med min pågående lunginflammation av vaskuliten. Antibiotikakur ovanpå kortisonkuren🥴

Låter kämpigt. Håll ut!

Lägger sig stressen förhoppningsvis snart.

Är det

1 gillning

Idag 2:a skiddagen. Bonussonen med ett antal diagnoser håller nu på att hyra skidor. Det som för personer utan diagnos tar 10-15 minuter har nu tagit cirka 45 minuter för honom.

Blev det padel i två timmar. Bra för en fet julgris att röra sig lite.

1 gillning

Bra tips ändå.

Köpte jag ett Autoflex Sf 505x. Fick det billigt så man får väl kränga vidare om det inte är nåt för mig.