Blev det tyskt tangentbord helt plötsligt?
Idag julkonsert med en av körerna, det har nog aldrig gått så dåligt. Jag tappade bort mig 5-6 gånger.
Därefter julbord. En viss mättnadskänsla har infunnit sig.
Sköljer ned med en Paulaner. Av de 5 stora Műnchenbryggerierna hamnar nog Paulaner på 4:e eller 5:e plats.
Vi vågar säga det på internet iaf.
Är en bra dag för att skaffa sig mer fart. Eller inte.
Planerar jag för en vårtermin på skolbänken. Kul att man levererade på antagningsprovet.
2 dagars kneg till I år, skönt. Dock att göra listan hemmavid kompenserar så totalen blir väll samma i “tid”.
Ska jobba alla svarta dagar. Det är en sorts chansning att vara TR-SPOC. Om inget dyker upp är det lugnt. Om det poppar upp ngt mer seriöst problem så får man jobba som f-n. Det bli i alla fall lediga dagar kvar till nån resa under -25.
Öhh ähh tr-spoc??..
Typ jour???
Trouble Report.
Single Point Of Contact.
Fri översättning: Om en brådskande felrapport från kund dyker upp så landar den hos mig för analys. Inte riktigt som jour men man kan tänka på det ungefär som en sorts jour.
Lade kaffemaskinen av (för gott).
Idag undrar jag om försäkringsbolag som leker bank har något existensberättigande.
På grund av?
Att jag är tvungen att åka in till bolagets kontor när jag skall utföra banktjänster för en av mina huvudmän.
Jag har för mig att de flesta banker har någotsånär hyggliga internettjänster.
Ikväll blir det Hovet och titta på hockey, hoppas att Djurgårdens form håller i sig och att Kalmar städas av.
Kul med hockey. Men att se Djurgården-Kalmar måste kännas som vi bajare hade det under de mörka åren i Superettan i fotboll.
Samarbetet mellan golfen och hockeyn gör att det blev gratisbiljetter för golfarna idag.
Haha, lugn nu
Alltså Kalmar är fan inget puckey-lag.