Det där flytspacklet. Det är ju bra grejor men tänk om det kunde fatta att så fort det rinner ut på fel ställe så skall det få rejäl ytspänning, så att det självhärdar lite raskt.
Läste jag i buffe om umami och misopasta, fanns ett recept där på bolognese med misopasta i. Såg ut som en jävla gucka den pastan, men fasen vad gott det blev, godaste köttfärssås jag gjort. Rekommenderas varmt! Pytsade i nån halv deciliter grädde också, gjorde inget sämre.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politik
Kör vi lite matte på jobbet.
Känns det som att min Macbook Pro 2016 är i utförsbacke. Tgb med lös knapp och med lite rrrepetitionsproblem, batteriet är ganska slitet/dåligt, en TB-port är paj, ibland behöver man vålda lite på TouchPad, när den “hakat upp sig” en aning, och nu även Stage light-fenomen.
Planen var att köpa ersättnings-tgb och -batteri, men byta hela skärmen för att fixa StageLight gör att ekonomin i det hela blir kass. Den får kanske leva tilll dess den inte är användbar längre, sedan köps en ny MacBook Air.
När jag läser texter som eder så inser jag att jag är inte ens Newbie inom området…
We lived in a small shoebox in the middle of the road…
Jag jobbar med datorsaker som är… host… lite mer komplexa än vad normala användare ser av sk PC eller Mac. Dessutom är jag liiiite nördig ang vetskap/kunskap. Någonstans ger det väl utslag även i vardagens datoranvändning.
fick jag besked vad min andfåddhet vid minsta ansträngning den här sommaren och hösten beror på. DT och besök hos lungmottagningen visade att i stort sett hela vänstra lungan, och i mindre utsträckning den högra, har inflammation. Troligen ett skov i min vaskulit så nu blir det bronkoskopi() och följt av en kortisonkur. Jag hoppas att diagnosen stämmer och att det räcker med kortisonkuren. Förklarar varför det blev ett helt förlorat golfår.
Godspeed!
Pustar ut efter två fullspäckade dagar på repskap med facket.
Krya! Ska själv på lungröntgen imorgon.
Idag ett av de regelbundna besöken i människobyn. Man saknar ju inte direkt att trängas i kollektivtrafiken.
Lycka till, jag hoppas att det ser bra ut.
Inga större katastrofer att döma av vad jag själv kunde se när bilderna var tagna. Får se vad omdömet blir när ”de som kan” kollar.
Typ Kräkångersnoret eller Fjollträsk?
30 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Funderar på nya klubbor… j5 räcker inte till
Passerade idag Borås gk hål 2 på väg till hund race.
Inget sug alls för att klafsa runt på en bana när vätan dominerar.
Fy bubblan Anti.
Igår snarare. Såg jag Chimaev krossa Whittaker i UFC308. Bröt av hela underkäken och hans framtänder satt 3cm innanför övriga garnityr.
Hela 3 minuter blev matchen.
Förstod inte varför han klappa så fort av ett stryp tills Chimaev efteråt förklarade att när han knep åt över hans mun så hörde han ett “klick”.
Nu väntar förhoppningsvis titelfajt härnäst mot DDP.