Igår testades folkrace på Sundsta säteri …kul som fan!
Med svetsad bakaxel var det lätt att sladda
AGA diff typ…
Ser sleten ut… 5 röda prickar ser ut som jag… bana och hål? Orange är den gamla loggan så nåt år gammal.
Golfarenan hål 1. Alt pin high (40 meter höger) på 9.
Omöjligt, aldrig varit där.
Bara en fråga, hur långt höger från blås 6:e på ringenäs ligger golfarenan?
Vad gjorde du där ute i ruffen?
Tackade diskmaskinen för sig efter 13 år och 49 veckor. Jaja, vem behöver nya järnklubbor ändå liksom… Skönt att jobbet gav 35% rabatt på en ny också.
Började jag jobba 05:15. Det är både den värsta och bästa veckan samtidigt.
Nästa vecka börjar jag 11:30 och veckan efter det 06:00.
Så rullar det på in i evigheten.
Tog jag mig för att skaffa en reservmobil att ha med på resor. Inser hur ”naken” jag skulle vara utan luren med tillgång till mail, reseappar, bank-id etc.
Nån annan som kör ”hängsle och livrem”?
Det finns alltid nån gammal häck man kan köra på
Ja, men har ”häcken” alla data, appar, bank-id och är den med eller ska du hem och börja gräva efter den?
Det har löst sig ganska bra, simkort har man ju inte då, men det andra brukar ta nån timme att få igång, inte mer. Nu var det i och för sig ett gäng år sen jag tappade mobil, den här har nog hängt med 3-4 år och med åren försvinner minnet av irritationen… Det är ju alltid lite småmeck att få igång en ny också.
Är sugen på en ny också, skulle vilja ha lite bättre kamera.
Finns ju virtuella sim-kort nuförtiden. Borde gå att lösa på resande fot om man har wifi för att ladda hem det.
Allt annat går ju att förbereda. BankId osv.
Problemen man kommer få om man INTE har en lur förberedd i förväg, har främst med autentisering (2FA och BankId och sånt) via app att göra. Även med SIM, men det löser man mha e-sim som Marten skriver om.
Appar som BankId och appar för 2FA är (av säkerhetsskäl) inte jätteenkla att fixa “där och då”.
Har man möjlighet till eSim rekommenderar jag appen Airalo. Använde den för mobilt bredband i USA och det fungerade klockrent. 15 dygn upp till totalt 2gb för 8 dollar istället för 99kr per dygn som Telia ville ha.
Idag insåg man att nyinköp av nya vinterdäck kan bli en kostsam historia. Och nej blir inga däck från lokala däckfirman.
14500kr monterat och klart för dubbade 225 70 16.
Nya piggdäck för 3600:- per styck i den ganska beskedliga dimensionen? Verkar helt befängt. Kör du med handlimmade rallydubb?
Tex Pirelli Icezero i dimension 225/55-17 kan man köpa för 2400:- per styck, monterat. Inte var som helst, men det går att hitta.
Hakka10 bör man kunna köpa under 3k per styck.
De hade bara Continental något att erbjuda.
En Vitara är inte direkt någon racer…