Blir en delning, pumphus + förråd.
Nuvarande pumphus har en sprucken platta, ingen armering, betongen mycket sand, ingen barlast.
Någon typ av platta ska in där igen, hydrofonen behöver något stadigt att stå på. Förråds delen har faktiskt funderat på någon typ av grus/kross.
Snygga hägslen!
Inte första väggen jag rensar, hela huset var tapetserat med den skiten av föregående ägare. Tog knappa timmen för väggen bakom mig.
Det är så här man skall jobba… vi spacklade över 3 ton och det kunde vi lätt dubblat. Bra maskin det där.
Bara till tröskeln?
Det där såg ju plättlätt ut. Var värsta mandomsprovet för de mer händiga amatörhempularkollegorna. I och för sig 90-tal så det finns kanske bättre material och verktyg nuförtiden.
Hade blivit en roligare film om du gått åt andra hållet
AlbertS, har för mig att huset hade självdrag…om, någon ändring på g?..ja ni tätar och energieffektiviserar …
Blir 5cm isolering till, annars samma friska luft =)
Jag blev riktigt besviken av den där filmen. Du borde självklart ha varit så tankspridd att du spacklade in dig i ett hörn och blev stående där tills allting hade torkat.
Efter flitigt snickrande en period så påminnes man om varför yrket valdes bort, dock sover otroligt gott varje natt.
Dags för spackelspadar för nu börjar remsandet av hörn och takvinklar plus gipsplankskarvarna i taket.
Visa en bild på spackeln du snackade om så är du snäll =)
Handskar förresten, bara proffs som använder det
Gäller det även inom golfen?
Lost door ?
Olika bredder och former men stora skillnaden mot spadar i Sverige är att blåstålbladen är djupare och flexiblare, mycket enklare att fjädra av kanter. Innerhörn är lättare åtkomliga med spadarna som har rundade kanter och spaden med rundat blad är för att ta spackel från en rund hink. Jag kör alltid med ”mud pan” när jag spacklar. Tar sin tid att ”köra in” spadar men dessa börjar vara ok.
Yupp. Första som tog den.
Sådär ser verktygen på min ostbricka ut.