Hemmaprojekt

Nockbalk, luftspalt, råspont,papp,ströläckt o annat basic ordnat

1 gillning

Remsat taket och halvspacklat alla kanter, de jag remsade innan EGO, idag.

1 gillning

Proffsigt med ställning vid 2,40 :smiley:

Stefan Holm målar det där taket liggandes på rygg.

2,30 på övreplan. Vis av erfarenhet …

Skonsammare för axeln och mer kraft att smeta ut stående på ställning jämfört med nästan rak arm uppåt.

1 gillning

Jag kör min gamla tvåstegspall antagligen. Styltor vore faktiskt praktiskt ibland.

Skulle jag spackla på 3m+ skulle jag nog lära mig att använda styltor eller skaffa lite mer proffsverktyg för att tejpa och spackla skarvar i tak. Finns en massa kul prylar här, https://www.gypsumtools.com/

Spacklade klart i fredags

Så nu var det dags att plocka fram slipprylarna. Kanter och tak slipade idag, med avslöjande släpljus.

Väggarna imorgon är planen …

Har fått upp lite isolering och OSB. Mycket på jobbet nu så blir inte så mycket tid att pula.

Aja det luktar ju nytt iaf. :wink:

1 gillning

Nu snackar vi…

1 gillning

Efter att supit bort en film med ett dåligt linuxkommando var detta allt som återstod av OSB och isolering innan det va klart… men alltid något.

Har du fixat ett alias för rm nu då?

1 gillning

Nej. Vill inte ha nåt mellan mig och maskinen som stör. Gråter hellre en gång var 10e år.

alias rm rm -i

\rm om man vill kortsluta alias

Gör livet lugnare

Microlit på taket idag.

Där har vi en gubbe som litar på sina spacklingskunskaper :grin:

Microlit döljer inget större så underarbetet måste vara bra men det ger en homogen yta vid målning. Utan blir det skillnad på det som är målat sedan gammalt och skarvarna jag spacklade igen. Alternativet vore att spackla hela taket men microliten minimerar även risken för sprickor mellan skivskarvar även fast spackelremsorna bör förhindra det. Väggarna blir det renoveringstapet av samma anledning, homogen yta utan att bredspackla allt. Kapade upp våderna idag men imorgon blir det spel på Åda och inte renovering.

2 gillningar

Tur man kom på och tog.bort skivan och kollade…

1 gillning

Idag lite mer radikala ingrepp på huset.

(Och faktiskt det som drog igång hela projektet)

1 gillning