Hemmaprojekt

Med tanke på bilderna du lagt in sista månaderna kan man fråga sig om det inte varit enklare att bygga ett helt nytt hus från början ?

1 gillning

Enklare ja, åtta gånger så dyrt med

1 gillning

Jag tycker det är en bra grej i sig. Men det jag är rädd för är att jag blir van vid det och sen är man på nån remote server som är än viktigare än sin lokala, och där har man inte fått in den i sin *rc och så gör man bort sig på riktigt.

äsch, är man på en remote server finns det ju alltid en backup att dra tillbaka :smiley:

Så är det ju, förrutom när det inte finns. Eller att backuperna är så pass stora att det tar några dagar att slanga tillbaka dom :wink:

Lite färg.

Ähh. Du är så pass händig att du kan starta med ett hög timmerstockar, några rör, kablar, lite kakel och lämpliga verktyg och få till ett hus på en sommar.

1 gillning

Stötte på patrull när köksventilationen skulle in. Bara att avväxla. Va hyggligt varmt på vinden idag kan jag lova.

Dee får laaa duuuga

1 gillning

Frågade om rabatter för privatkund…
20% erbjöds direkt.

1 gillning

Rabatter är satans påfund . Man får helt enkelt ha koll på vad saker skall kosta.

Rabatt är ointressant
frågan är vad netto är det är viktigare

1 gillning

Sant.
Planka normal pris 18,10kr/lpm
Med 20% 14,48 kr/lpm
Byggmax 15,95kr/lpm
Så länge det är under eller runt Byggmax så handlar jag på närmaste brädgård.

2 gillningar

Upptäckte idag att mina “95x45” kortreglar från byggmax var 93x45… ställde till det lite när de från bygghandeln va 95x…

93? Lämna tillbaka bums, om det går att få tag på korrekt dimension.

Mycket av Byggmax virke är inte enligt standard utan någon mm mindre.

1 gillning

Orkar.inte skruva ner badrummet. En vända till klyven istället. Kontrollmätte inte när jag köpte dom för två månader sen. Amatörmässigf jag vet.

1 gillning

Well. Man antar ju att 95 är 95 och om de redan sitter i väggen så får man såklart anpassa övriga till verkligheten

1 gillning

Börjat att skruva upp panelen (145x22), vill inte riskera att panelen spricker då de har bitvis skålar sig.
Skruv och efterdra lite då o då bör ordna det.
Locken blir hattlock.

Rött/blått/vitt o 2 svarta dörrar är tanken.
Sweet Peacock var nog aningens skrikig…

Jo jag vet, inget hemmaprojekt, men kanske kan det inspirera någon.

2 gillningar