Just kaklet borde du väl inte bli ruinerad på? Du borde väl kunna få ett schysst pris?
Har du känt av högt virkespris?
Ska bli kul att se det växa fram.
Just kaklet borde du väl inte bli ruinerad på? Du borde väl kunna få ett schysst pris?
Har du känt av högt virkespris?
Ska bli kul att se det växa fram.
Jag får nog rätt pris men valt dyrgripar…
Virket ger jag 2kr/löpmeter lägre än byggmax. Jag är fakturakund på xl och Derome så får företagspriset. Vilket inte är så lågt iom jag inte har träsidan som huvudnäring. Men ändå lägre än byggmax för bättre virke så win-win.
För avundsjuka kan jag nämna att jag betalar dom fakturorna privat.
Svåra beslut. Men 99 på att det blir den längst till vänster. Tål nog skit bra och passar med köket. Skall ta till stenläggaren och kolla med bänkskiva…
(Alla 3 gulare irl)
Inte konstigt att @AlbertS har råd att åka på flådiga resor med det tempot han håller när han jobbar!
Men du måste väl ha fått massor av kakel över från tidigare jobb. Olika form och färg är ju det nya har jag hört
Mycket hjärngympa (äsch mest pythagoras) har det gått för att få väggarna både riktade och parallella/90 grader till varandra. Använt karmskruv med gott resultat för riktningen. Använt lasern där jag kunnat för att enkelt rodda men mest klassiskt murarsnöre annars för att enklare se ändringarna.
Spisen får stå kvar nån vecka till
Idag bara massa städning och läggande av ångspärrsduk inför inflytning av golvvärme. Imorgon armeringsnät sen väntar vi på vvs igen…
GöLvvärme var allt kollegorna talade om den första tiden jag jobbade i Karlstad. Det verkade vara det riktiga mandomssprovet, att göra det själv, särskilt det där med fLytspåcköL.
Jag är nöjd med att ha målat taket i det slitna tv-rummet, för att nu ge mig på tapeterna med tapetgrund. sen kommer frugan aldrig bli nöjd med efterföljande väggfärg, så är det bara. Det har varit det mest nära-döden med alla dylika renoveringar. Finns nåt trick för att få till rätt färg på t.ex vägg? Nu skall det vara “ljust blågrå”.
Välj några olika, köp provburkar och måla större ytor. Ser helt annorlunda ut på vägg jämfört med provlappar, oftast mycket mörkare än väntat.
Jag gick in till proffsen på Mias färg och sa “här är golv , inredning och kakel vad passar?” Och fick en (1) provburk med mig hem. Funkar det kör jag. Enkelt. 5 minuter färgval, 20 minuter slitsnack
Slät platta och kant av leca ovanpå?
Edit: ser ut att “bara” vara kantbalk.
Sauna?
Kantbalk, lite trixigt att ordna platta då den murkna pumphuset står i vägen. Plattan som tillhör pumphuset är i sämre skick, ingen armering.
Pumphus+ förråd.
Grusbädd funkar ju bra i ett fd/pumphus
Ser ändå ut o gått bra. Ibland vill man bara riva gipsen o börja om