Hemmaprojekt

Ps.

Kolla va snyggt

Ds.

Behålla nåt gammalt? Tjavars, det kan man kanske göra nån enstaka gång men då är orsaken att det är snyggt.

Min tanke är att om det är byggt 45 och fuskrenoverat av en finne (inget ont om finnar) på 90-talet så är det inte mycket man vill spara öht.

1 gillning

1903-Y32R går bra mot grönt. :wink:
Och mot valnöt. :wink:

1 gillning

Har bra kontakt med en färghandlare. Mia vet hur man behandlar en kund som mig. Med järnhand. Allt kommer bli bra.

1 gillning

Masters bedroom har man ju hört, men kitchen? :slightly_smiling_face:

1 gillning

Återanvända/behålla är inne? För vissa har det alltid varit så.Trodde det var mer inne att slå ut väggar ordna akvarium feel med mycket fönster?
Valnötsfaner har vi i hallen,köket ett hopkok där golvbutiken där vi handlade sa…få som vågar mixa som ni.

1 gillning

Ja det är klart att flera trender lever samtidigt. Men återbruk känns bara inne nu. Kanske bara vi som är efter.

Rivningen går framåt. Saker och ting visar sig precis som jag räknat med vilket alltid är skönt. Imorgon lite vilodag. Rensa köket och eventuellt riva upp parketten bara.

1 gillning

Plank i väggar och tak, säkerligen lite grövre dimension vs numer.
Plank i tak, tror du skrev spottar någonstans, ska taket sänkas eller ska planken i taket ner för att kunna montera dem? Glespanel?.Är det förhydningspapp o sågspånsisolering ovan takplank?

Härligt! Det brukar annars alltid vara någonting som tjorvar när man har byggprojekt.

2 gillningar

Taket sänks för att få ett installationsfack för el och anpassas till golvet sen så takhöjd efter takgips blir 2,43 innan golvläggning.förutom i badrummet där jag gör det något lägre pga plattformat.

Som du säger det är spån o grejer i bjälklagen. Tjära som tätskikt på.toan med.en överbetong. 50mm stående plankvägg. 20mm spontade tak osv.

Huset är med andra ord så friskt det kan va.

Oerhört fascinerande. Och en av killarna i filmen är väldigt lik en som jag spelat golf med några gånger.

1 gillning

Fast han har väl en hund.
Såg inte en enda hund på filmen

2 gillningar

Han höll i kameran.

Ja, det ser man ju på tempot - han filmar i hundår.

2 gillningar

Den va bra.

1 gillning

Jinxade mig själv lite. Får eventuellt ett mindre bekymmer med ett avlopp som kanske inte kan dras som jag vill. Får se imorgon kl 07 när VVS-kontakten kommer hit.

1 gillning

Självklart låter du det vara så, beprövat.

Hade en kollega som för en del år sedan skulle sälja sitt hus, vid besiktning upptäcktes att uppe på sågspånen hade han rullat ut gullfibermattor för evigheter sedan. Självklart för att spara på värmekostnaden…typ stora delar av vinden/bjälkar hade mögel/röt skador.

1 gillning