Jag pysslar inte med inköp av kakel men informationen är vidarebefordrad. Att det ens skall behövas. Trött på att gå back på räknade jobb nu.
Här är ett projekt jag gjorde klart förra veckan. Det var ett sånt läge där det gällde att hålla kommunikationen med kunden tydlig över vad man kan och inte kan göra för att få ihop det som man tänker sig.
Det är inte helt optimalt att avsluta med listen under skåpshöjd men om vi hade gått ett skift högre med kaklet hade listen blivit för hög tyckte vi båda. Just nu är övre kant ca 57cm från bänkskivan, hade blivit 65cm annars.
Det är hel platta under skåpen, så list hade hamnat precis över skugglisten på vänster sida. Nu går listen in precis under skugglisten i höjd så på så vis fick vi ihop våra mått perfekt.
Finns det någon lösning ni kan se som hade varit bättre?
Smaken är som baken.
Alternativ 1: Jag hade valt en sån där rundad epoxikant som du gör.
Alternativ 2: Den aktuella listen hela vägen under skåparna.
Notera: Ingen skugga över jobbet, det ser bra ut, men estetiken skaver lite.
Rundad expoxykant på sådana ytterhörn hade blivit klurigt. Måla kanten med glasyr hade man nog kunnat få till hyggligt. Men dom vill ju ha list liksom… badrummen följer samma mönster (dom ja gpostade tidigare).
List under skåp ville dom absolut inte ha.
Jag är lite sugen på att säga att gå ett skift högre varit det bästa men … gillar inte att det går över 60cm då.
Kund är oavsett svinenöjd och man ser ju inte undersidan av skåpen normat när man står där och jobbar (och matsalsbordet är en bit bort). En ok kompromiss.
Vinkeln, lodräta ner
En fog linjerar inte dessutom ser biten sneskuren ut.
Synvilla?
Edit: Kick space?
Det viktigaste!
Vet ej, det ser bra ut i verkligheten. Gammalt ojämnt kakel kan bli gammalt ojämt kakel när det sätts. Vill du ha scandinavian design väljs annat kakel.
Snyggt med den rundade avslutningsrame/listen.
Tvätta och måla vindplanket blir till ett litet projekt. Ena underliggaren är rutten. Genast ganska mycket mer jobb (men jag har ju tid).
Gjuta en platta eller lägga trall?
Då var det dags att inleda årets detektivarbete. Robotklipparen rapporterar ingen slingsignal, men en mätning av slingan visar att signalen når runt hela vägen.
Detta brukar innebär att det är en minimal skada någonstans och man får börja slakta slingan bit för bit för att hitta felet. Suck.
Sockel och leca för putsad kant likt huset sen ett träbjälklav av cumaru är väl planen. Inte skrivet i sten.
Chat gpt fick fram det där från min skiss… jag håller inte riktigt med om utförandet men lite så i materialen kanske.
240V i skiten och se på värmekamera vart det glöder
Passa på att plocka mask till fisket när du ändå är igång.
Follow me for more gardening tips.
Har du provat med en AM-radio? Man brukar kunna höra var brummet blir svagare.
Husqvarnas eget testverktyg fungerar ju på samma sätt, problem är att det är stark signal på båda sidor precis utanför laddstationen.
Får börja med att byta ut kontakdonen och se vad som händer.
Det där är tröttsamt. Har behövt göra det två ggr åt min mor. Har haft tur båda ggr och kunna slinghalvera mig fram