Smal och svart?
Dessvärre förmodligen som nere , fet och vit.
Bild uppe i höger hörn visar hur sned den väggen är (~1-1.5cm) vilket gjorde att jag valde svart silikon i golv/vägg -vinkel istället för sedvanlig fogfärgad. Försöker gömma lite fel jag inte kan göra något åt =)
Bilden i mitten nere visar något vi kanske inte är unika med men det är åtminstonde otroligt ovanligt att man skär ur expoxihörnen på detta vis och fogar så det ser ut som tegelstenar som ligger där. Kakelporr så att säga.
Jag känner med dig.
Aha, kolla där. Nice!
Serut som en cronspisen?
nopp en Gabriel
Lik min Cronspisen.
Monterade hängrännor på ett förråd, när jag ska sätta de sista detaljerna, då började det regna, det MÅSTE vara ett tecken?
Projekt övervåning på gång. Foder, karm och dörr ska målas. Totalt 5 dörrar. Häfrgrund på dörren och en strykning på foder/karm på första dörren. Gick in i projektet med sedvanlig positivism och har nu landat i vilken lång tid det kommer ta.
Sen ska trappen renoveras. Tak och väggar får ett proffs ta. Först måste det bara rensas. Föräldrar som bor i villa får visst agera lagerlokal för allt möjligt ![]()
Varför blir en plattsättare rädd när man ser det här? (förutom att det är fasad 10x20-platta, menar något mer generellt för alla typer av plattor)
Inte så bra trava dem i “förband”
Det problemet kan man ha, men det var inte det jag tänkte på. Detta objekt med raka foglinjer.
Quizzet fortsätter =)
Olika bränningar, svårt att se på bilden?
Lite äldre dörr?
Linoljad/målad tidigare?
Är de genomskinliga?
@AlbertS
Nope. Okay det är en slamkrypare. Men desto finare paket desto sämre skit. Stämmer oroväckande ofta. Här var det designad olivgrön förpackning. Varningsklockorna hörs tydligare än hesa Fredrik. Titta på 30x60 nere till höger i bild med kartongfärgen intakt med svart tryck på. Så skall det se ut.
Återkopplar senare om det va bra eller anus.
Definitivt äldre. Högst oklart om den är behandlad. Jag tvättade noga med målartvätt, slipade och grundade med Jotun heftgrund (bilden). Sen två lager Jotun snickerifärg. Färgen fäster fint! Det jobbiga är att hålla penslar och rollers i skick och att täcka/skydda golv och lister. Man får inte vara otålig.
I rest my case. Plattorna är fasade PÅ BAKSIDAN och 6mm tandning räcker ej och 8mm tandning gör att fixetväller ut i fogarna. Samt detaljen att dom i princip blir omöjliga att dela. Och plastskit på framsidan.
Döda mig.
Första och sista gången från den tillverkaren…